شورای شهرصفحه اصلی

چراغ سبز شورا به تحقیق و تفحص از شهرداری درباره عملکرد مالی شرکت رساتجارت

اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران درباره قرارداد با شرکت رساتجارت را به تصویب رساندند.

به گزارش شوراآنلاین، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قرارداد با شرکت رساتجارت در دستور کار یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: طرح تحقیق و تفحص ارائه شده مربوط به اسفند ماه سال گذشته است و در این حوزه ۴ جلسه با مسئولان شهرداری برگزار شد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: پیشنهاد ما این بود که گزارش‌های شفاهی به شکل مکتوب به شورای شهر ارائه شود، اما متاسفانه تا به امروز روند گزارش دهی به شکل کندی پیش رفت که برای ما قانع کننده نیست.

آروین با تأکید بر تلاش‌های انجام شده برای احقاق حقوق و احراز تخلفات گفت: کمیسیون تخصصی هم سو با طراحان طرح تحقیق و تفحص تصمیم گرفتند تا شورای شهر وارد بررسی جزئیات قرارداد‌ها شود.

پس از اظهار نظر رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: باید این سوال را پرسید که چرا این درخواست با گذشت این بازه زمانی ارائه شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: از زمان مسئولیت ما در شورای پنجم با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که وضعیت مالی و قراردادی شهرداری به چه شکل است و امروز ما شاهد بدهی‌های سنگین به پیمانکاران و طلبکاران شهرداری هستیم.

میرلوحی تصریح کرد: در قسمت فعالیت رساتجارت هر بار به ما اعلام کردند که اموال توقیف شده باز می‌گردد و یا در حال بازگشت است و ما نیز بر اساس همین اخبار تصور کردیم که همکاری‌های لازم در این حوزه انجام می‌شود.

او ادامه داد: رویکرد شهرداری و شورای شهر پنجم به گونه‌ای بود که دیگر ما شاهد این شکل قراردادها، برات‌ها و هلوگرام‌ها نیستیم.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: ما در مدیریت شهری دیگر واگذاری املاک نداریم و از مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان طلب پیمانکاران ۲۵ درصد آن را پرداخت کردیم.

میرلوحی تصریح کرد: در باب پرداخت ۲۵ درصد از طلب پیمانکاران نه تنها از ما تشکر نشد، بلکه برخی از افراد نیز به شکل طلبکارانه با ما صحبت کردند.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تقاضای تحقیق و تفحص پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قرارداد با شرکت رساتجارت در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۱۷ رأی موافق تقاضا را به تصویب رساندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا