اجتماعی و فرهنگی

رد رشوه از سوی ۴۰۰۰ مامور پلیس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سردار حسن بختیاری در نشست خبری که به منظور تبیین برنامه‌های همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری برگزار شده بود، گفت: این همایش با اهداف مختلفی از جمله گفتمان سازی پیرامون مبارزه با فساد و سلامت اداری در سطح جامعه برگزار خواهد شد و در آن از مشارکت دستگاه‌ها و دانشگاه‌های مختلف استفاده کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه طی یک سال ۶۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارجاع و مورد بازبینی قرار گرفت، افزود: از این تعداد ۴۷۰ مقاله در حوزه همایش بودند که از میان آنان ۴۰ مقاله به چاپ رسیده و در روز همایش ارائه خواهد شد.

 

مشاور رئیس بازرسی کل ناجا با بیان اینکه همایش مذکور در روز چهارشنبه۲۱ آبان با حضور مقامات قضایی، انتظامی و … برگزار می‌شود، گفت: نیروی انتظامی به جهت اینکه هم خود با ستاد اداری در دیگر جاها مبارزه می‌کند و هم باید با فشار درون سازمان خود مقابله کند، بخش مهمی از مسئولیت مبارزه با فساد در جامعه را بر عهده دارد و در این راستا اقدامات زیادی انجام شده است.

 

بختیاری با مطلوب ارزیابی کردن سلامت اداری در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: دو رویکرد برای سنجش سلامت اداری خود داشته‌ایم که یکی از آن رویکرد مبتنی بر واقعیت و دیگری رویکرد مبتنی بر ادراک بود.

 

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته پیمایش‌هایی را در چندین استان کشور در تمامی بخشهای پلیس انجام داده‌ایم، افزود: پیش از این نیز در دو نوبت، پیمایش‌هایی در موضوع بررسی عملکرد راهور و کلانتری‌ها انجام شده بود.

 

دبیر همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری با بیان اینکه در سال ۹۱ نخستین پیمایش در حوزه کلانتری‌ها با ۱۵ هزار نمونه انجام شد و در سال بعد از آن با همین تعداد پیمایشی در حوزه راهنمایی و رانندگی انجام شد، گفت: پایش سوم نیز تا کنون در ۱۰ استان کشور و در میان ۳۸ هزار نمونه از استان‌های چهار محال و بختیاری، قم، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان رضوی، همدان، آذربایجان غربی، مرکزی و لرستان انجام شده است و طی چند هفته آینده این پیمایش در دیگر استان‌ها از جمله تهران و اصفهان نیز انجام خواهد شد.

 

 

سازمان بازرسی کشور نمی‌تواند از ناجا بازرسی کند

 

 

بختیاری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که از وی درباره بازرسی‌های سازمان بازرسی کشور از نیروی انتظامی پرسید، گفت: ما با مسئولان این سازمان در ارتباطیم و گزارش‌هایی را نیز به آنها می‌دهیم، اما برابر قانون، سازمان بازرسی نمی‌تواند از نیروی انتظامی بازرسی کند و مسئولیت بازرسی از ناجا بر عهده بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح است.

 

مشاور رئیس بازرسی کل ناجا در ادامه با اشاره به سازمان شفافیت بین الملل که مسئولیت پایش اداری در سازمان‌های کشورهای مختلف جهان را بر عهده دارد، اظهارکرد:‌ در این سازمان نیز از شیوه رهیافت مبتنی بر ادراک استفاده می‌شود؛ اما عمده تمرکزهای آن روی بحث رشوه و اختلاس است، در حالی که ما در نیروی انتظامی علاوه بر این دو موضوع مسائل دیگری را نیز مدنظر قرار دادیم و مصادیق مختلفی را برای فساد و سلامت اداری تعریف کرده‌ایم.

 

رد رشوه ۴۰۰۰ مامور پلیس

 

به گزارش ایسنا، بختیاری در ادامه از رد رشوه ۴۰۰۰ مامور پلیس در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: حتی رد رشوه ۵۰۰ میلیون تومانی نیز از سوی ماموران ما انجام شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی منهای بخشهای خدماتی عمدتا با محیط‌های آلوده در تماس است، خاطرنشان کرد: در جاهایی که محیط آلوده است، خیلی‌ها تلاش می‌کنند مامور را متقاعد کنند که از زیر بار مجازات فرار کنند.

بختیاری با اشاره به نتایج یکی از پیمایش‌هایی که در راستای سلامت اداری میان ۱۰ سازمان آموزش و پرورش، دفاتر اسناد رسمی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، کلانتری‌ها، دادگستری‌ها، دادگاه‌ها، ادارات دارایی و مالیات، بانک‌ها و شهرداری انجام شد، گفت: در این بین رتبه کلانتری‌ها پنج بود که این تا حدودی یک پدیده مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: این نتایج در حالی حاصل شده که در بسیاری از کشورهای جهان نیروهای پلیس رتبه آخر را در بین سلامت اداری به خود اختصاص می‌دهند.

بختیاری درباره حضور سازمان شفافیت بین الملل در ایران نیز گفت: این سازمان در کشور ما شعبه ندارد و به همین دلیل نتایج بررسی‌ها و پیمایش‌های آن نیز در خصوص ایران قابل اتکا نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا