اجتماعی و فرهنگی

آب اولویت آخر شهرداری‌ها خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران –  با بیان این‌که بهترین وضعیت برای شرایط آبی کشور این است که تامین و توزیع به صورت یکپارچه مدیریت شود، گفت: به‌طور قطع این مساله می‌تواند منطقی‌تر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که توزیع آب شهری یک کار خدماتی به حساب می‌آید، ممکن است که با فعالیت شهرداری‌ها تداخل یابد، لذا لازم است که وزارت نیرو برای انجام کارهای خود با شهرداری‌ها هماهنگ باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که در مجموع مدیریت یکپارچه آب شرایط بهتری را برای صنعت آب کشور رقم می‌زند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ازدیاد کار در شهرداری‌ها مقوله آب در اولویت آخر قرار بگیرد.

به گفته حبیبی اگر این کار به شهرداری‌ها واگذار شد، شهردارها باید ساختارهای جدیدی را طراحی کنند تا آب در اولویت آخر قرار نگیرد و بتوان توزیع آب شهری را با کیفیت بالایی انجام داد.

وی با اشاره به تجربه اجرای این طرح در گذشته، اظهار کرد: در گذشته که این مسوولیت در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت از نظر ظرفیت‌سازی و برنامه‌ریزی کار خاصی انجام نشد. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد که بهترین کار عدم اجرای این طرح است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که در نهایت تامین آب دست وزارت نیرو است و شهرداری‌ها هیچ نقشی در این مساله ندارند، گفت: مدیریت یکپارچه در آب بهترین کاری است که می‌توان در این شرایط بحرانی انجام داد و باید به این موضوع نیز توجه کرد که مدیریت آب در ایران به دلیل وجود شرایط بحرانی جایی برای آزمون و خطا باقی نگذاشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا