اجتماعی و فرهنگی

حالت غیرطبیعی هوا در عسلویه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  عصر امروز بعد از بیش از ۳ روز تعطیلی کار در پتروشیمی مبین، این واحد پتروشیمی که تأمین کننده خدمات و یوتیلیتی تمامی واحدهای پتروشیمی واقع شده در عسلویه است به مدار تولید بازگشت.

هنوز ۱۳ واحد از مدار خارج شده پتروشیمی در منطقه عسلویه به مدار تولید بازنگشتند اما طبق اخبار رسیده، رفته رفته کارهای نهایی بازگشت واحدها به مدار تولید در حال انجام است.

نکته قابل توجه این است که در مدت بیش از ۷۵ ساعت تعطیلی واحدهای پتروشیمی عسلویه، گاز ارسالی به این واحدها، به‌صورت مستقیم به مشعل‌ها سپرده شد. سوختن گاز در مشعل ۱۳ مجتمع پتروشیمی عسلویه موجب شد تا دودی سیاه رنگ در آسمان عسلویه پدیدار شده و هوای این شهر و شهرهای اطراف را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد.

بعد از اینکه صبح امروز «بهرام دشتی‌نژاد» مدیر ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به تبدیل شدن این مسئله به مشکل زیست‌محیطی در پارس جنوبی هشدار داد، عصر امروز «حمید رضا عجمی» مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام شرایط غیرطبیعی در عسلویه گفت: "از مردم و ساکنان منطقه درخواست می کنیم تا موارد ایمنی را برای حفظ سلامت خود بطور کامل رعایت کنند تا شرایط به حالت طبیعی برگرد و به همه شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس ابلاغ شده که از هرگونه عملیات غیر ضروری خود داری کنند."

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا