اجتماعی و فرهنگی

شهدا بیشترین نقش را در امنیت کشور دارند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سردار "حسین اشتری" در حاشیه هشتمین مراسم نکوداشت اسوه های ایثار نیروی انتظامی، گفت: در خصوص آثار برگزاری این گونه همایش ها گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان در فضای این نیرو باعث می شود که روحیه جهادی و ایثارگری در نیروی انتظامی ارتقاء یافته و نیروهای جوان پلیس، آمادگی بیشتری برای انجام ماموریت های خود پیدا کنند و از طرفی هم خانواده های آنان مورد تکریم قرار گیرند و احساس نکنند که فراموش شده اند.

 

سردار اشتری در خصوص تعداد شهدا و جانبازان ناجا گفت: نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز دارد که بیش از ۵۰ درصد آنها مربوط به دوران دفاع مقدس هستند و ما بقی آنها نیز طی انجام ماموریت های خود برای برقراری نظم و آرامش کشور به شهادت رسیدند.

 

فرمانده ناجا در خصوص وضعیت امنیتی کشور گفت: بحمد الله با هماهنگی و همکاری خوبی که بین نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و دستگاه قضائی و امنیتی وجود دارد وضعیت امنیتی کشور چه در نقاط مرزی و چه در روستاها و شهرها و به طور کلی در تمام نقاط کشور مطلوب و خوب بوده و امیدواریم ان شاء الله روز به روز این روند ارتقاء پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه چالش خاصی در حوزه امنیتی نداریم گفت: تنها دغدغه پلیس ، در حوزه آسیب های اجتماعی است که به مردم و خانواده ها توصیه می کنیم  هوشیاری خود را حفظ کرده و در صورتی که به موارد مشکوکی برخورد کردند حتماً از طریق شماره تلفن های ۱۱۰ و ۱۹۷ پلیس را در جریان بگذارند تا ما بتوانیم به موقع حضور یافته و قبل از بروز هرگونه اتفاقی آن را خنثی کنیم.

شهدا بیشترین نقش را در امنیت کشور دارند

سردار اشتری در هشتمین مراسم نکوداشت اسوه های ایثارناجا نیز ، گفت: امروز به لطف خدا، به برکت خون شهدا و هدایتگری های مقام معظم رهبری و پشتوانه محکم مردمی و انسجام نیروهای مسلح ، کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی از ثبات و امنیت مثال زدنی برخوردار است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به امنیت و ثبات ایران در بین کشورهای همسایه گفت: شهدا بیشترین نقش را در امنیت کشور دارند.

وی اظهار داشت: امروز استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی و ایادی مزدور آنها به دنبال بی ثبات کردن کشور ما هستند و از تمام توان خود استفاده می کنند تا آرامش را از مردم ما بگیرند.

 

وی با بیان اینکه کسانی که فکر می کنند آمریکا دوست ماست در اشتباه هستند، اظهار داشت: آنها برای بی ثباتی ، ایجاد تفرقه و عملی کردن تهدیدات خود در حوزه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فضای مجازی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند اما با هدایتگری های رهبر معظم انقلاب،‌ هوشیاری مردم و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی در انجام نقشه های خود ناکام خواهند ماند.

 

پلیس، مدافع حریم اسلامی است

وی از ماموران انتظامی به عنوان مدافعان حریم نظام اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: اگر امروز مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور نظام اسلامی ما را بیمه می کنند نیروهای انتظامی نیز به عنوان مدافعان حریم نظام در مرزها و داخل شهرها با اشرار و مخلان نظم و امنیت کشور مقابله می کنند و برخی از آنها نیز در این راه به فیض شهادت نائل می شوند.

 

این مقام ارشد نیروی انتظامی گفت: کشور ما بیش از ۸۵۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه دارد که در تمامی نقاط مرزی مرزبانان نیروی انتظامی مستقر هستند و با هوشیاری و اشرافیت بالای خود از نفوذ اشرار به داخل کشور جلوگیری می کنند. 

 

سردار اشتری تصریح کرد: ماموران ناجا تقریباً هر روز در مرزهای شمال غرب و شرق کشور با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در حال درگیری هستند که با هوشیاری مرزبانان از نفوذ آنان به داخل کشور جلوگیری می شود.

 

وی فقدان شهدا را برای خانواده آنها بسیار سخت دانست و اظهار داشت: مسلماً از دست دادن این عزیزان برای پدران و مادران و همسران آنها سخت است اما وقتی می بینند که آنها برای هدف عالی خود یعنی حفظ امنیت و آسایش مردم به شهادت رسیدند به خود می بالند و آرامش پیدا می کنند.

 

فرمانده ناجا گفت: معاونت نیروی انسانی، مرکز ایثارگران و تمام مراکز خدماتی ناجا با تمام توان آماده خدمتگزاری به خانواده های شهدا هستند .

 

سردار اشتری خاطر نشان کرد: از فرزندان شهدا نیز انتظار می رود  ادامه دهنده راه پدرانشان بوده و در محل تحصیل و کار خود اسوه و نمونه باشند و با اعمال و رفتار خود یاد و خاطره شهدا و رشادت های آنها را زنده نگه دارند و ان شاءالله ما نیز بتوانیم در راستای اهدافی که شهدا داشتند به مردم خدمت کرده و اقدامات ناجا موجب رضایت امام زمان (عج) و عنایت مقام معظم رهبری باشد تا در پیشگاه شهدا شرمنده نباشیم.

براساس گزارش سایت پلیس ، در پایان این مراسم از مادران شهید" آقابابایی" و  "احمدی" به عنوان دو شهید شاخص ناجا توسط سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با اهدای لوح یادبود و هدایایی تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا