اجتماعی و فرهنگی

خطوط ریلی برای مجرمان ناامن می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار علیرضا اکبرشاهی درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس راه آهن برای تأمین امنیت خطوط ریلی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خطوط ریلی در کشور ما افزایش پیدا کرد و در حال حاضر بالغ بر ۱۳هزار کیلومتر خط ریلی داریم. پلیس نیز با بیش از ۱۳۰ واحد کلانتری و پاسگاهی در ساختاری که برایش تعریف شده در اقصی نقاط کشور حضور دارد و تأمین امنیت خطوط ریلی را به عنوان یکی از قدیمی ترین پلیس های تخصصی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه پلیس راه آهن در ۹۴ واحد و ایستگاه تشکیلاتی و ۴۲ واحد غیر تشکیلاتی در سراسر کشور حضور دارد، اظهارکرد: برابر آمارها سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر مسافر توسط خطوط ریلی جابجا می شوند که اینها و همچنین همراهان آنان نیازمند امنیت بالایی هستند و پلیس راه آهن نیز این وظیفه را بر دوش دارد.
فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه پلیس راه آهن هم در خطوط ریلی هم در سالن ها و هم در قطار مسئولیت دارد، گفت: بنابراین نظارت پلیس در تمام این سالن ها اعمال می شود.
وی با اشاره به اقدامات پلیس راه آهن در حوزه مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا در سال جاری افزایش ۶۴ درصدی ارزش ریالی در کشف داشته‌ایم و این نشان می دهد که مسیر هدفمندی در برخورد با قاچاقچیان در راستای عمل به فرامین و اسناد بالادستی آغاز شده است و پلیس به دنبال افراد موثر رفته است.
اکبرشاهی با تاکید بر اینکه یقینا راه آهن و خطوط ریلی محل امنی برای فعالیت قاچاقچیان نیست، گفت: شرکت راه آهن هم این کمک را به پلیس کرده و راه آهن هم موافق این نیست که قاچاق کالا در آن انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در این حوزه ما تغییر رویکرد کار دادیم در حوزه مواد مخدر افزایش کشف ۹۹ درصدی نسبت به سال قبل را داشتیم و البته من از این وضعیت راضی نیستم و معتقدم توان ایستگاه ها و مأموران ما بالاتر است.
اکبرشاهی درباره مسیرهای که بیشترین میزان کشف مواد مخدر را داشته اند نیز گفت: استان های جنوب شرقی و جنوب کشور مسیری است که قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر انتخاب می کنند البته میزان موادی که تا بحال در حوزه ریلی کشف شده موادی بوده که مسافری کشف شده و آنطور نیست که بگوییم ترانزیتی کشف شده است.
وی افزود: خوشبختانه در این حوزه نیز به قدری اشرافیت پلیس بالاست که یک زن مسن برای قاچاق مواد مخدر حاضر شده بود بیش از سه کیلوگرم مواد را به شکل بلعی از زاهدان به تهران حمل کند که البته باز هم ناکام ماند و دستگیر شد اما اگر این را تحلیل کنید این اقدام نشان دهند ترس مجرمان است.
اکبرشاهی همچنین درباره کشف مشروبات الکی در خطوط ریلی کشور نیز گفت: در سال جاری هیچ موردی مبنی برکشفیات مشروبات الکلی نداشتیم.
به گفته فرمانده پلیس راه آهن کشور، با اقداماتی که پلیس در حوزه ریلی انجام داده مجرمان تغییر رویکرد و مسیر داده و دیگر مسیر ریلی را مسیر امنی برای خود نمی‌دانند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا