مدیریت شهری

مترویی با ظرفیت ١٠ میلیون دور از ذهن نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مازیار حسینی در آیین بهره‌برداری از صد و چهارمین ایستگاه مترو تهران از بخش میانی خط ٣ (ایستگاه شهید قدوسی) ضمن قدردانی از تلاشگران خدوم مترو، افزود: خداوند فرموده فضل الله مجاهدین علی القاعدین که نشان می دهد برخی از مومنین علم جهاد به دست می گیرند و آبروی خود را در طبق اخلاص می گذارند تا در راه خدا به خلق خدا خدمت کنند.

وی ادامه داد: امروز نمونه بارز آن در مجموعه مدیریت شهری، شهردار تهران که فردی بسیجی، خدوم و مخلص است و به تبع آن ٢٠ هزار مجاهد در زیر پای شهروندان خدمت می کنند که جان برکف با مجاهد شبانه روزی در خدمت رسانی به شهروندان تلاش می‌کنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: خداوند را شاکرم که هرچه جهاد سنگین‌تر می‌شود، به همان نسبت شهروندان قدرشناس پایتخت مجاهدین خود را بیشتر مورد قدردانی قرار می دهند. گرچه در کنار آنها هستند عده‌ای که دوست ندارند این قطار پیروز بیرون بیاید، طعنه‌ها و تهمت ها، بداخلاقی هایشان را افزایش می دهند.

 وی اضافه کرد: خدا را شکر می کنیم که عزم و اراده فرمانده جهادی ما برای کار و تلاش به هر میزان که بداخلاقی ها بیشتر می شود بیشتر می شود. این نشان از تربیت دینی و ولایی دارد که به جای آنکه وارد حواشی شویم موظف به خدمت و جهاد می شویم.

حسینی با اشاره به نام گذاری سال٩۵ به نام سال اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: این نام گذاری هم ریشه در آیه شریفه مذکور داشته است و مشخص است که باید کارآمدی دین در اداره حکومت در این نظام به عرصه ظهور برسد.

وی با اشاره به سیر تحولات شهر تهران در ١٠ سال گذشته گفت: بزرگراه امام علی (ره) که طراحی ۴٠ ساله داشته و دریاچه شهدای خلیج فارس که طراحی آن پیش از انقلاب بوده است، از جمله طرح هایی است که در سایه مدیریت ولایی و طی این دوره مدریت شهری محقق شده اند. احداث دریاچه شهدای خلیج فارس بیشتر شبیه رویا بود اما وقتی همین رویا به واقعیت تبدیل شد، عده ای با فضاسازی های متعدد در جهت تخریب این عملکرد مثبت قدم برداشتند. این در حالیست که طی سرشماری پرندگان مهاجر تنها ٧٢ گونه بومی و غیربومی مبدا و مقصدشان دریاچه خلیج فارس بوده است که نشان می دهد به لحاظ زیست محیطی عملکردی موثر داشته است.

حسینی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت مدیریت شهری دراحداث بزرگراه های آزادگان، شهید زین الدین، شهید خرازی و امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) و… گفت: بازسازی سینمای سوخته آزادی که همگان به یادش دارند، احداث پردیس سینمایی ملت، راه اندازی نمایشگاه شهرآفتاب و ایجاد ده ها خانه تئاتر ازجمله اقداماتی است که به لطف مدیریت ولایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

به گفته وی تعداد تقاطع های غیرهمسطح در شهر تهران در گذشته کمتر از ١٧٠ مورد بوده که در این مدت به ١٨۵ تقاطع و پل رسیده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شبکه بزرگراهی تهران در کل ٣٠۴ کیلومتر بوده است، گفت: امروز ۵۴۵ کیلومتر شبکه بزرگراهی در پایتخت داریم. همچنان که شبکه BRT تا ۱۰ سال قبل اصلا در پایتخت وجود نداشت، اما امروز شبکه سامانه اتوبوس های تندرو یا ههمان بی.آر.تی به ١۶٠ کیلومتر است.

حسینی در ادامه با اشاره به سابقه مترو تهران گفت: سال٨۴ تنها ٣خط مترو با ٨٩ کیلومتر طول و ۴١ ایستگاه که بخش عمده آن نیز در روی زمین ساخته شده بود، در پایتخت وجود داشت. این در حالی است که اکنون ١٧٠ کیلومتر مترو با ١٠۴ ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفته است. گرچه در همین کشور شهرهایی هستند که سالهاست یک خط با ١٠ کیلومتر مترو را در دست ساخت دارند، لذا به طور حتم مجاهدت های تلاشگران در آیینه ذهن شهروندان خواهد ماند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: با مجاهدت این تلاشگران طی سال جاری و سال آینده، مترو تهران دارای ٧ خط و نیز یک خط سریع السیر با ٢۶۶ کیلومتر ریل و بیش از ١۶۶ ایستگاه خواهد رسید.

به گفته وی، خط ٣ مترو طولانی ترین خط مترو پایتخت است که شمال شرق تهران را به جنوب غرب متصل می کند و به تنهایی روزانه یک میلیون و ۶٠٠ هزار مسافر را جا به جا خواهد کرد. تمامی اینها به پاس زحمات شهردار تهران و مدیران جهادی شان و حمایت های شورای اسلامی شهر تهران از دوره  دوم به بعد است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ایستگاه شهید قدوسی یکی از با کیفیت ترین ایستگاه های مترو تهران است، اظهارکرد: تاکید شهردار تهران بر این است که سازه های مترو سازه هایی هستند برای یک قرن و حتما باید رعایت کیفیت و معماری اصیل ایرانی در آنها منظور شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات تمامی کارکنان، مهندسان، تکنیسین ها و شرکت های فعال در این خط گفت: کار کردن در زیر زمین با وجود همه ملاحظات ایمنی، اما سخت و پرمخاطره است.

حسینی تاکید کرد: داشتن مترویی با ظرفیت ١٠میلیون نفر جابجایی دور از ذهن و واقعیت نیست. ما وعده دادن ١٢٠۴واگن مترو را از دولت داریم که چنانچه این واگن ها به خطوط مترو تزریق شوند، این مهم محقق می شود و خدمات رسانی به شهروندان بهتر صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: شرکت واگن سازی تهران مجموعه  کم نظیری در منطقه است و به هر میزان که دولت تمایل داشته باشد شرکت واگن سازی می تواند نه تنها واگن های تهران بلکه واگن سایر کلانشهرها را نیز تامین کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا