سیاسی

حاکمان عربستان نباید صبر ایران را محک بزنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سرلشکر پاسدار  سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در دیدار با  کارکنان دفتر دستیاری و مشاورت فرماندهی معظم کل قوا که به مناسبت  عید قربان برگزار شد، با تحلیل علل فراز و فرودهای روابط میان کشور ایران و عربستان گفت: تعاملات ما با کشورهای جهان اسلام بر اساس  اعتقادات و علاقه مندی های مشتر ک شکل گرفته است و جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارتباط موثر و کارآمد با کشورهای اسلامی در جهت همگرایی است.

وی افزود: آنچه مسلم است در حوزه خلیج فارس ، عربستان سعودی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک رقیب استراتژیک برای خود می بیند و آنها با مدیریت آمریکا و صهیونیست ها  در پی ایجاد تنش در روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند، این در حالی است که شکست های عربستان سعودی  در عراق ، سوریه و یمن نتیجه سیاست های نابخردانه حاکمان جوان و ماجراجوی عربستان است که بر مسند قدرت تکیه زده اند.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به پیام ولی امر مسلمین ، حضرت آیت الله  العظمی امام خامنه ای به مناسبت فرارسیدن موسم حج گفت:
متاسفانه حکام عربستان سعودی حج را به ابزاری سیاسی برای فشار و کارشکنی تبدیل کرده اند و نتیجه عملکرد آنها  امن ترین مکان الهی بر روی زمین را به مکانی نا امن برای میهمانان الهی تبدیل کرده است  و فجایع آنها در حج سال گذشته لکه نگی برای این رژیم در طول تاریخ باقی گذاشت .
وی ادامه داد: وقاحت این رژیم تا جایی ادامه دارد که حتی آنها یک عذر خواهی ساده از خانواده ها و دولت و ملت های اسلامی بواسطه کارشکنی ها و کوتاهی های انجام شده نداشته اند  و علاوه بر آن راه برای انجام یکی از مهمترین فریضه های اسلامی را برای  حجاج ایرانی بسته اند .
صفوی با اشاره به تحلیل علمی  خود در نشست مشترک موسسه آینده پژوهی جهان اسلام و مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه  که این نشست علمی  در مورخ  27 مردادماه سال جاری   برگزار گردید ،افزود: امروز خیانت حاکمان عربستان سعودی  در تبانی با جنایت های آمریکا بر کسی پوشیده نیست و این رژیم و عمال آن  حتی مبانی انسانی  و اخلاقی را در کمک رسانی به حجاج آسیب دیده در نظر نگرفته اند ، چه رسد به آنکه آنها خود را خادم الحرمین بنامند و دم از اصول اسلامی و انسانی بزنند.
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی هشت ساله ، عربستان سعودی بیشترین کمک های مالی را به رژیم بعث عراق  داشت و عراق این پول ها را تبدیل به موشک و بمب علیه ایران کرد ودر حقیقت حاکمیت عربستان  در شهادت ۲۰۰ هزار  شهید ایرانی شریک  هستند و   تردیدی نیست اقدامات عربستان سعودی از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.
وی با اشاره به قدرت برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت:صلح و امنیت و قدرت برتر خلیج فارس از آن ما است، و این موضوع را آمریکایی ها هم می دانند.
وی ادامه داد:سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تابع منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است   و اصول و خطی مشی اصلی در روابط خارجی را معظم له تعیین می کنند  و در همین راستا  سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال  اقدامات عربستان سعودی مدارا  و خویشن داری بوده است ، اما حاکمان جوان و بی خرد عربستان بدانند که نباید  صبر و تحمل جمهوری اسلامی ایران  را محک بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا