سیاسی

قرار نبود به کسی که “پورشه” سوار می‌شود “یارانه” بدهیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدحسین مقیمی در سمینار آموزشی توجیهی یک روزه فرمانداران و بخشداران استان کرمانشاه که امروز (۲۴ شهریور) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، برقراری امنیت را مهم‌ترین وظیفه وزارت کشور برشمرد و اظهار کرد: اگر نگاهی به کشورهای اطراف در غرب و شرق و شمال غرب و جنوب بیندازیم شاهد التهاب و ناامنی و فعالیت‌های تروریستی هستیم و این در حالیست که کشورمان ایران در این شرایط با تلاش تمام مرزداران و نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی از امنیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: ثبات و امنیت کشور قطعا ثمره تلاش‌ها و فعالیت‌ها و اقدامات به موقع تمام این نیروها و نیز تلاش شوراهای تامین در شهرها و استان‌هاست.

مقیمی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت در زمینه برقراری امنیت باید شناسایی شده و در شوراهای تامین مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: مسئولین باید کوچکترین موارد و مشکلات در این زمینه را در شواراهای تامین مطرح کنند تا برای آن چاره اندیشی شود و در این زمینه باید از تجارب یکدیگر بهره گرفت.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه بحث‌های حاشیه‌ای و  جانبی می‌تواند زمینه را برای فعالیت معاندین نظام فراهم کند، اظهار کرد: همه باید دقت کنند که از ایجاد این بحث‌ها پیشگیری کرده و ایجاد چنین شرایطی را برای معاندین و دشمنان این نظام فراهم نکنند.

 "تورم" برای اولین بار در کشور تک‌رقمی شد

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه تامین معیشت مردم را وظیفه مهم دیگر وزارت کشور برشمرد و افزود: همه استانداران، فرمانداران و بخشداران باید تلاش کنند تا باتوجه به امکاناتی که دراستان، شهر ، بخش و روستای آنهاست برای ایجاد شغل و درآمد برای مردم استفاده کنند.

وی افزود: قطعا در این راه با مشکلاتی مواجه خواهیم بود، اما زمانی که مسئولیت قبول کرده‌ایم باید مشکلات آن را هم بپذیریم و برای رفع این مشکلات و ارتقاء معیشت مردم که از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، تلاش کنیم.

مقیمی به ارتقاء شاخص‌های اقتصادی کشور در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: شاخص‌هایی مانند رشد اقتصادی، اشتغال، تورم و ضریب جینی می‌تواند به خوبی وضعیت اقتصادی و درآمد مردم یک جامعه را نشان دهد که خوشبختانه در زمینه همه این شاخص‌ها رشد خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر تورم تک رقمی شده و به ۹ درصد رسیده و شاخص رشد اقتصادی کشور نیز به ۴.۵ درصد رسیده که هدفگذاری ما رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی است.

 تمام وقت خود را معطوف مذاکرات و "برجام" نکردیم

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به انتقاد منتقدان دولت در خصوص اینکه دولت تمام وقت خود را معطوف مسئله برجام کرده است، گفت: قطعا اینطور نیست و دولت مذاکرات را به تیم مذاکره کننده سپرده و در کنار پیگیری مذاکرات به مسائل دیگر کشور هم رسیدگی کرده است.

وی افزود: قطعا دولت در کنار مذاکرات هسته ای، مسائل دیگر کشور از جمله بحث اقتصاد را نیز با جدیت دنبال کرده و می‌کند.

مقیمی با بیان اینکه نباید خود را درگیر بحث‌های حاشیه‌ای کنیم، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا در سال آخر دولت تمام برنامه ریزی‌های سه ساله دولت را به ثمر برسانیم.

معاون سیاسی وزیر کشور به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد وافزود: قطعا این طرح تا حد زیادی پرداختی از جیب مردم در بخش درمان را کاهش داد.

مقیمی افزود: همچنین طی سالهای گذشته یازده میلیون نفر درکشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

قرار نبود به کسی که "پورشه" سوار می‌شود "یارانه" بدهیم

قائم مقاوم وزیر کشور به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها  نیز اشاره کرد و افزود: در این قانون مقرر شد ۵۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی همراه بود به بخش تولید کشور اختصاص داده شده و ۵۰ درصد دیگر نیز به بخش خدمات اجتماعی اختصاص داده شود.

وی به درآمد ۲۸ هزار میلیارد تومانی از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: این درحالی است که در حال حاضر ۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌کنیم.

مقیمی یادآور شد: در این قانون قرار نبود به کسی که پورشه سوار می‌شود یا با یک تلفن میلیاردها تومان پول جابجا می‌کند، یارانه بدهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اهمیت مسائل و موضوعات اجتماعی کشور، گفت: دولت دو سال در زمینه مسائل اجتماعی کشور مطالعه کرد و نتیجه این مطالعات که با بخش ‌های مختلف دولت و مجلس و نیز با مقام معظم رهبری طی جلساتی در میان گذاشته شد، منجر به تشکیل سازمان مدیریت اجتماعی در کشور شد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که این سازمان با قدرت بر روی مسائل و مشکلات اجتماعی تمرکز کرده و به ویژه چهار معضل اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، مسائل اخلاقی و حاشیه نشینی را باجدیت پیگیری کرده و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کند.

اگر کار "ارباب رجوع" شدنی است، انجام دهید

مقیمی تکریم ارباب رجوع را نیز یکی از موضوعات مهم در وزارت کشور عنوان کرد و افزود: همه مسئولین دولت باید مکانی را برای رسیدن به امور ارباب رجوع  در دستگاه خود درنظر بگیرند و پیگیری جدی برای احقاق حق ارباب رجوع داشته باشند.

وی با مهم خواندن رضایت مندی مردم از خدمات و نحوه ارائه این خدمات، گفت: تمام تلاش مسئولین باید این باشد که اگر کار ارباب رجوع شدنی است آن را انجام دهند.

مقیمی افزود: مسئول هنگامی که می‌خواهد کار ارباب رجوعی را انجام دهد باید در نظر بگیرد که اگر نامه مسئول بالادستی در خصوص رسیدگی به کار آن ارباب رجوع برای او صادر می‌شد کار او را می توانست انجام دهد یا نه و اگر این امر شدنی است باید بدون زحمت انداختن ارباب رجوع کار او را انجام دهد.

در انتخابات پیش‌رو "بی‌طرف" خواهیم بود

قائم مقام وزیر کشور برگزاری انتخابات را یکی دیگر از وظایف مهم وزارت کشور برشمرد و افزود: خوشبختانه همواره در برگزاری انتخابات تجربه‌های خوبی داشتیم و در اسفندماه سال گذشته نیز آخرین انتخابات در کشور یعنی انتخابات مجلس دهم را برگزار کردیم که انتخابات باشکوهی بود.

وی افزود: همه ما که مجریان برگزاری انتخابات هستیم باید در زمان برگزاری و نیز آماده‌سازی اجرای انتخابات سه اصل را محور کارمان قرار دهیم.

مقیمی مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات را حق الناس دانستن رای مردم عنوان کرد و افزود: باید بدانیم که رای مردم حق ناس است و صیانت از رای مردم یعنی صیانت از حق الناس.

وی افزود: اصل مهم دیگر در برگزاری انتخابات این است که کارها را بر اساس قانون به پیش ببریم و سومین اصل هم که باید مدنظر همه ما باشد رعایت اصل بی‌طرفی است.

وی تاکید کرد: همه زیرمجموعه های وزارت کشور باید در انتخابات پیش روی این سه اصل را با جدیت تمام محور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی آرامش و نشاط سیاسی همراه با هم در کشور برقرار بود، گفت: قطعا همراهی این دو کار دشواری است اما خوشبختانه این اتفاق رخ داد  و در حالی که نشاط سیاسی در اوج بود، آرامش سیاسی نیز در روند برگزاری انتخابات در جامعه حاکم بود و تنش‌های طایفه‌ای را شاهد نبودیم.

وی افزود: در انتخابات پیش رو نیز تلاش ما بر این است که این نشاط سیاسی همراه با آرامش سیاسی در اوج خود باشد.

مقیمی به شرایط حساس کشور اشاره کرد و افزود: شرایط خاص منطقه و مشکلات کشورهای اطراف و فشارهایی که بر روی کشور است، همه اینها در کنار برقراری نشاط و آرامش سیاسی باید مدنظر قرار گیرد.

"کرمانشاه" استان مهمی برای کشور است

وی در ادامه با مهم خواندن جایگاه استان کرمانشاه در کشور، گفت: استان کرمانشاه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مرزی بودن و نیز جایگاهی که این استان در کشور دارد، همواره استان مهمی برای ما به شمار می‌رود.

وی افزود: به همین علت همواره تلاش ما بر این بوده که افراد شایسته و لایقی به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب شوند و در همین راستا آقای رازانی را که به عنوان یک فرد شایسته و کاربلد می‌شناسیم به عنوان استاندار این استان انتخاب شدند.

مقیمی با اشاره به انجام کارها و فعالیت‌های بسیار در استان در سالهای گذشته، گفت: با این وجود باز هم استان مشکلات بسیاری دارد و این امر می‌طلبد که بیش از گذشته در این استان کار و فعالیت صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا