شورای شهر

تشکیل جلسه مشترک با شهرداری برای بررسی موضوع املاک

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد سالاری در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: لایحه مدیریت شهری در دولت مراحل قانونی را می‌گذراند و از هیات رئیسه شورا درخواست می‌شود جلسه‌ای را با دولت برای بررسی این موضوع داشته باشیم و دغدغه‌های لازم را در این لایحه مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت طی ماه‌های گذشته بسیاری از وظایف را به استانداران محول کرده است و این اقدام دولت در راستای چابک‌سازی بوده است.

سالاری بیان داشت: در شهرداری تهران نیز به جای  تمرکزگرایی به شهرداران مناطق‌،سازما‌ها و شرکت‌ها اختیارات بیشتری را ارائه دهید.

وی گفت: احیای کمیسیون‌های مشترک شوراها که متشکل از اعضای شورای شهر، مجلس و دولت است اقدام شود که در این کمیسیون‌ها موضوعاتی همچون بافت‌ های فرسوده مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: با توجه به تشکیل مجلس جدید کمیسیون‌های لازم تشکیل شود و جلسات بین نمایندگان مجلس در تهران و شورای شهر نیز برگزار شود.

رییس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از دو مرحله‌ای شدن صدور پروانه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

وی درباره دفاتر الکترونیک شهر تهران نیز اظهار داشت: در سال آخر شورا تکلیف دفاتر الکترونیک شهر تهران مشخص و این دفاتر به بخش خصوصی واگذار شود. ۱۷۰۰ نفر نیرو در دفاتر الکترونیک شهر مشغول هستند که نه تنها این دفاتر برون‌سپاری و کوچک نشده‌اند بلکه مشکلاتی نیز ایجاد شده است.

سالاری افزود: شهرداری تهران تکلیف دفاتر الکترونیک را مشخص کند و برون‌سپاری به بخش خصوصی در تمام حوزه‌ها جواب مثبت داده است.

وی درباره واگذاری املاک نیز اظهار داشت: توضیحات لازم درباره واگذاری املاک را از سایت‌های مختلف می‌بینیم لذا درخواست می‌شود جلسه مشترکی با شهردار،‌معاونین شهردار و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران داشته باشیم و به صورت فنی و کارشناسی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ای کاش قبل از جوسازی‌های رسانه‌ای درخواست این جلسه و بررسی انجام می‌‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا