اجتماعی و فرهنگی

ثبت‌نام بیش از ۱۵۰ نفر برای سفر در اربعین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سعید اوحدی درباره آخرین میزان تعداد ثبت‌نام کنندگان برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: تمامی مشتاقان به این سفر باید نام خود را برای دریافت روادید و سایر برنامه‌های مدنظر در سامانه سماح ثبت کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام و همچنین دریافت روادید و بیمه برای تمامی زائران اربعین حسینی الزامی است و این روند نام‌نویسی و مشخض شدن زمان و مسیرهای اعزام باید مشخص شود.

ثبت‌نام بیش از ۱۵۰هزار نفر برای سفر در اربعین حسینی 

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: از زمان گشایش سامانه سماح تا به امروز بیش از ۱۵۰ هزار نفر نام خود را برای سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی ثبت کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال دو میلیون نفر از هموطنان ما در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.

اوحدی تصریح کرد: سامانه سماح به‌گونه‌ای طراحی شده که محل ورود و خروج زائران شهرهای مختلف را مشخص خواهد کرد و از ازدحام در یک مرز خاص جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: زائرانی که هر چه زودتر اقدام به ثبت‌نام کنند می‌توانند زمان اعزام خود را در سامانه درج کنند و اگر این مدت زمان به تعویق بیفتد سامانه به‌طور هوشمند و بنابر حجم ترافیک عبور و مرور، زمانی را برای زائران اربعین مشخص خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای صدور روادید(ویزا) از سوی دو طرف انجام گرفته است، گفت:‌ مهمترین گلوگاه برای برنامه‌ریزی دستگاهها در سفر اربعین حسینی صدور ویزا است که یکی از ضروریات محسوب می‌شود.

اوحدی اذعان داشت: امیدواریم همانطور که دولت عراق در سالهای گذشته مساعدت به عمل آورده امسال نیز بر اساس جدول زمانبندی شده نسبت به صدور روادید(ویزا) اقدام کند.

وی تصریح کرد: صدور به‌موقع ویزا موجب خواهد شد تا برای اعزام زائران در زمان مناسب و با نظم کامل دچار مشکل و یا خللی نشویم؛ این مهم نیازمند توجه مسئولان عراقی است که امیدواریم همانند گذشته انجام پذیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا