سیاسی

تحریم‌ راه‌حل نیست بلکه قسمتی از مشکل است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه مسقط در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به توافقی که در ژنو کردیم مهمترین موضوع حل نشده پذیرفتن این واقعیت از سوی کشورهای غربی است که تحریم‌ها قسمتی از راه حل نیست بلکه قسمتی از مشکلی است که هیچوقت کمکی به حل موضوع نکرده است.

وی دومین مساله را حجم غنی سازی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برنامه صلح آمیز هسته‌ای داشته و بر مبنای فتوای مقام معظم رهبری سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی از منظر اعتقادی و دکترین دفاعی ما هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ظریف رسیدن به راه حل در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را امکان پذیر دانست و گفت: چنانچه طرف‌های غربی بتوانند اطمینان حاصل کنند که هدف ما صلح آمیز است و اغراض سیاسی نداشته باشند، اکنون زمان خوبی است تا چارچوب توافق مشخص شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی ادامه فعالیت تاسیسات نطنز، فردو و اراک از نظر فنی گفت: تمامی این مسائل به لحاظ فنی راه حل‌های خوبی دارد و آنچه باعث شده تاکنون مورد توافق طرف مقابل قرار نگیرد، بیشتر ملاحظات سیاسی بوده و امیدواریم با توجه به وجود همه روش‌های فنی به راه حل مناسبی دست یابیم.

ظریف برای گفت‌وگوهای سه جانبه هسته‌ای با همتای آمریکایی خود و کاترین اشتون هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای و همچنین مذاکره با کشورهای ۱+۵ وارد مسقط پایتخت پادشاهی عمان شد.

وزیر خارجه کشورمان در فرودگاه مسقط مورد استقبال یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا