مدیریت شهری

معرفی مدیران جدید حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مدیران کل ستادی حوزه معاونت، مدیران عامل سازمان ها و شرکت های تابعه حوزه اجتماعی، معاونین امور اجتماعی مناطق ۲۲گانه و جمع کثیری از کارکنان حوزه اجتماعی در ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای فاجعه منا با اشاره به برگزاری مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تغییرات مدیریتی را یک امر طبیعی و استراتژیک دانست و افزود: ما قدردان تلاش های طاقت فرسای مدیران کل حوزه اجتماعی و فرهنگی هستیم بویژه در حوزه فرهنگی، آموزش های شهروندی، برنامه ریزی و توسعه شهری اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: حرمت و کرامت مدیران و کارمندان باید حفظ شود. مهم این است که با تعلق خاطر به مجموعه سازمانی برای اعتلای حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم و برای جلب رضایتمندی شهروندان گام برداریم.

عبداللهی موضوع فرهنگ را از  اولویت های کنونی کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید برای رفع مشکلات خاص این حوزه  برنامه ریزی کنیم و با همدلی و مودت و انجام کار تیمی، دین و وظیفه خود را انجام دهیم.

در این مراسم عبادالله رمضانی مدیرکل سابق حوزه فرهنگی شهرداری تهران ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه کارکنان حوزه فرهنگی، از جشنواره شمسه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی پایتخت یاد کرد  و گفت: این موتور متحرکه فرهنگی می تواند زمینه ساز برای جریان سازی فرهنگی در پایتخت باشد که خوشبختانه دو پنجمین دوره خود با اقبال عمومی مواجه شده است.

رمضانی از برگزاری نمایشگاه های عطر سیب، شمیم وحی و همکاری با تشکل های مختلف فرهنگی مذهبی به عنوان نقاط قوت و مهمترین اقدامات اداره کل فرهنگی برشمرد و افزود: ایجاد حس تعلق در شهروندان نسبت به محل زندگی خود، توانمندسازی شهروندان و ارتقای معنوی و فرهنگی شهر، بازشناسی ظرفیت های کالبدی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محلات شهر، جلب مشارکت حداکثری شهروندان برای اداره امور محله، کشف استعدادها و جهت دهی به آن، آگاهی از بازخورد و فعالیت های شهرداری تهران در بین شهروندان و نیز بهره گیری از نتایج و تجارب به دست آمده در ارتقای مناسبات و برنامه های مدیریت شهری از اهداف و رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگی در اجرای جشنواره ها بوده است.

همچنین ابوالفضل رفیع مدیرکل سابق آموزش های شهروندی به بیان اهم فعالیت های این حوزه در بخش های راهبردی، مطالعاتی، اجرایی و ساختارسازی پرداخت و از تهیه و تدوین و ابلاغ سند راهبردی آموزش هاس شهروندی، برگزاری جشنواره مشکات، تاسیس و راه اندازی مرکر علمی کاربردی شهرداری تهران پذیرش ۷۲۰۰ دانشجو در دوره پودمانی، تهیه نظام نامه آموزش کودک ، تشکیل شوراهای مختلف راهبردی آموزش های شهروندی، اجرای مصوبات شهر دوستدار کودک، تعیین ۵۰ مدرسه ابتدایی به عنوان مدارس هیئت امنایی برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و … به عنوان مهمترین فعالیت های این حوزه یاد کرد.

حجت الاسلام جعفرپور مدیرکل انتصابات شهرداری تهران نیز طی سخنانی ضروری ترین بایسته و اقدام برای کار در حوزه فرهنگی اجتماعی کشور را تقید به فرهنگ مدیریت و پایبندی به مدیریت فرهنگی دانست و افزود: فرهنگ دارای لایه هایی چون اعتقادات و باورهای درونی نهادینه، سطح ارزش ها و سمبل ها و الگوها و نمادهاست که مدیریت فرهنگی باید به این سطوح اشراف مدیریتی داشته باشد و بتواند با سیاست گذاری،  برنامه ریزی، ساماندهی، هدایت کند و بر اساس خروجی کار، نظارت و ارزیابی داشته باشد.

در ادامه، از تلاش ها و زحمات عبادالله رمضانی، ابوالفضل رفیع و غلامحسین غنی به عنوان مدیران کل فرهنگی، آموزش های شهروندی و برنامه ریزی و توسعه شهری سابق معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا شریفی مدیرعامل سابق برج میلاد و مهدی محمود اقدم دبیر سابق ستاد گردشگری شهرداری تهران تقدیر و تشکر  شد.

در این مراسم علیرضا شریفی به عنوان مدیر کل فرهنگی و یاوری به عنوان مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معرفی شدند. همچنین مدیر کل جدید آموزش های شهروندی نیز معرفی شد.

همچنین با تکریم اسماعیل علی اکبری مشاور و مدیر دفتر سابق معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام کوششی به عنوان مشاور و مدیر حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران معرفی شد.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های محمد امینی مدیر سابق روابط عمومی معاونت، سید علی موسوی مقدم به عنوان مدیر جدید حوزه روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب شد.

بر اساس احکام جدید، درویش پور به عنوان مدیرعامل جدید برج میلاد تهران و فرزاد هوشیار پارسیان به عنوان دبیر جدید ستاد گردشگری شهرداری تهران منصوب شدند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا