ورزشی

کی روش:کفاشیان دقیقا در AFC چه کار می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازگشت به کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: زودتر از آنچه که فکر می‌کردم متوجه شدیم مدعیان، کره جنوبی، ازبکستان و ایران هستند. به این معنی که بازی با کره و ازبکستان برای ما بسیار مهم است و باید همه توانایی‌ها و زندگی‌مان را برای این بازی‌ها بگذاریم.

وی افزود: بازی با چین یک مزه و احساس بدی برای ما به وجود آورد. باید ۳ امتیاز را می‌گرفتیم و این فرصت را هم داشتیم، البته زمانی می‌توانیم قضاوت کنیم که تیم های دیگر هم به چین بروند و بازی کنند. اینجاست که متوجه می‌شویم ما فرصت کسب ۳ امتیاز را داشتیم.

* مصدومیت ها به درست بودن حرف من برای برگزاری اردوهای آمادگی صحه می‌گذارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره غیبت اشکان دژاگه، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد مصدومیت بازیکنان از جمله منتظری، دژاگه، وحید امیری بودیم و چند بازیکن دیگر هم ضربه‌هایی دریافت کرده بودند. من درست می‌گفتم که درخواست اردوهای آمادگی را داشتم و این مصدومیت برای حرف من صحه می‌گذارد.

* چطور داوری که در لیگ قهرمانان آسیا نیامد داور بازی با ازبکستان شده است؟

کی‌روش همچنین درباره عملکرد داوران در مسابقات مقدماتی جام جهانی، یادآور شد: موضوع دیگری که دغدغه من است عملکرد داوران جوان و بی تجربه در دو بازی گذشته بوده است. داورانی که به راحتی مقابل بازیکنان ایران به راحتی از کارت استفاده می‌کنند و این موضوع من را به فکر برده است. بعد از ۳۴ سال که در فوتبال هستم گاهی اتفاقاتی می‌افتد که من را شگفت زده می‌کند. ویلیامز که در مسابقات جام ملت‌های آسیا در بازی با عراق داور ما بود و مشکلاتی داشت، همان سازمان او را برای داوری بازی با ازبکستان معرفی کرد. او سال گذشته برای جام باشگاه‌های آسیا هم معرفی شده بود که قبول نکرد به ایران بیاید.

* آقای کفاشیان چه کار می‌کند؟

سرمربی تیم ملی ایران افزود: داوری که نپذیرفته بود به ایران بیاید و این پیشنهاد را رد کرده بود الان برای قضاوت بازی ما و ازبکستان قرار است داوری کند. اگر او داور با شخصیتی است باید همه جا بتواند به راحتی قضاوت کند. اینجا سوال‌هایی برای ما پیش می آید. البته ما نایب‌رئیس آسیا را داریم آقای کفاشیان که نمی‌دانم چه کار می‌کند. اگر او بتواند پاسخ‌هایی برای ما داشته باشد و بتواند کمک کند خوب است. مشکل دیگر اینکه نمی‌دانیم با سوریه باید کجا بازی کنیم. بازی‌های دوستانه را هم به همین دلیل یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم.

* چند آدم بی‌مسئول به سفارت عربستان ریختند و AFC ما را جریمه کرد

وی همچنین خاطرنشان کرد: من فقط سوالاتی اینجا مطرح می‌کنم و نمی‌خواهم به کسی بی احترامی کنم. چند آدم بی مسئول به سفارت عربستان در تهران رفتند، کارهای خودمختار انجام دادند، کارهای ناپسند کردند، شیشه شکستند اما هیچ لطمه جسمی ایجاد نشد، اما AFC ایران را به شدت تنبیه کرد و اجازه میزبانی نداد و علیه ایران موضع گرفت اما بازی ما با سوریه در لبنان برگزار می‌شود که سه سال پیش بمب گذاری شد. زمانی که برای ناهار بودیم سفارت بمب گذاری شد. واقعا جای سوال دارد آقای کفاشیان دقیقا چه کاری برای فوتبال ایران انجام می‌دهد؟ در آخر زحمت و عرقی که از روی همه ریخته شد به حضور کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا منجر شد، حالا او چه کاری می‌کند؟ او با زحمت ما به AFC رفت.

* اولویت ایران باید بازی با ازبکستان باشد

کی روش درباره مصدومیت بازیکنان، تصریح کرد: متاسفانه دژاگه، منتظری و امیری مصدوم هستند. به ویژه برای امیری که مشکل بزرگی در این پست داریم. احتیاج به بازیکنان با تجربه داریم و فرصت اینکه این تجربه را به بازیکنان دیگر با بازی دوستانه منتقل کنیم نداریم. ما باید روی بازی با کره و ازبکستان تمرکز کنیم. فوتبال ایران باید بداند این دو بازی حکم جام جهانی روسیه را دارد. دو سه هفته آینده برای ما مهم است، همه اهالی فوتبال از جمله مسئولان، مربیان باید به ما کمک کنند. این دو بازی برای ما مهم است. ما به ازبکستان فقط با یک جلسه تمرین می‌رویم. به خاطر داشته باشید صعود به جام جهانی در دوره قبلی بین ایران، کره و ازبکستان دشوار بود. در حال حاضر هم روی کاغذ داستان همین است. بازی با ازبکستان بسیار مهم است. اولویت فوتبال ایران باید همین بازی باشد. هیچ توقعی کمتر از حمایت و تهعد ۱۰۰ درصد باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان را نداریم. ما انتظار داریم آقای کفاشیان که نایب‌رئیس آسیات کار بیشتری انجام دهد.

سرمربی تیم ملی درباره استفاده از هواپیمایی اختصاصی برای ایران، عنوان کرد: اگر این اتفاق بیفتد اتفاق خوبی است.

وی در پاسخ به این سوال که برای کره هم همین پرواز است، گفت: ان شاءالله که خوب خواهد بود.

* چمن چین نرم بود

کی روش همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چه اتفاقی می‌افتد که ایران نمی‌تواند به گل برسد، گفت: فقط راجع به ایران نیست، بلکه در فوتبال تیم‌ها فرصت‌های زیادی به دست می‌آورند و به گل نمی‌رسند. گاهی دو فرصت به دست می آورند و به گل می‌رسند. ما در ضربه‌های اتمامی عصبی عمل کردیم. بهانه هم نیست و زمین هم کمک نکرد. زمین خوب بود، اما بسیار نرم. اوایل بازی همه چمن ها کنده شد و به شرایط ما کمک نکرد. در آخر باید بگویم فوتبال همین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا