اجتماعی و فرهنگی

تشکیل کمیته بررسی حقوق‌های نجومی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شامگاه یکشنبه ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان بازرسی استان خوزستان که در محل سالن اجتماعات مجتمع قضایی تندگویان اهواز برگزار شد با اشاره به ارتقاء سلامت اداری که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به مدت سه سال و نیم تمدید شد، اظهار کرد: این قانون می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ همکاری و سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این قانون با مسائل مربوط به زندان کاری ندارد، تصریح کرد: برای کسانی که نقض قانون کنند مسائلی همچون محرومیت اجتماعی، ندادن تسهیلات و لغو کارت بازرگانی را به‌ دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: به منظور اجرای این قانون از سوی رئیس قوه قضائیه یک قاضی و ۸ نفر عضو کمیسیون تشخیص برای بررسی و انعکاس موارد غیر قانونی که به آنها گزارش می‌شود معین شدند.

سراج با اشاره به مسائل مربوط به حقوق‌های نجومی و غیر متعارف که این‌ روزها بحث روز جامعه شده، تأکید کرد: دستگاه قضا به شدت در حال بررسی آنها است و دبیرخانه‌ای به همین منظور در تهران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بحث مربوط به حقوق‌های نجومی به این صورتی که در کشور و در فضای مجازی مطرح شد، نیست، تبیین کرد: این جریان، افکار عمومی را جریحه‌دار کرد که باید با تلاش دستگاه قضا و شفاف‌سازی افکار عمومی را بازسازی کرده و نگذاریم این مسائل بار دیگر اتفاق بیفتد.

سراج با ابراز تأسف از جریانات پیش آمده در کشور، تشریح کرد: تعداد کمی از مدیران که کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند قاطی مدیران دیگر شدند و سبب این اتفاقات شده‌اند که سازمان بازرسی کشور وظیفه دارد آنها را شناسایی و از سیستم خارج کند.

وی ابراز امیدواری کرد مدیر جدید سازمان بازرسی استان خوزستان قبل از اینکه مسائل جزایی و کیفری اتفاق بیفتد، مدیران مربوطه را راهنمایی و وضعیت را اصلاح کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، درجه (شفافیت) کشور در دنیا را ۱۳۰ عنوان کرد و افزود: طی چند ماه گذشته این رتبه تقریباً ۱۴ درجه بهبود پیدا کرده است.

این مسئول عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور ۷ هزار بازرس و حراست در کل کشور دارد که باید عملکرد سازمان‌ها و بانک‌ها را دریافت کرده و به سازمان اطلاع دهند.

وی با تأکید بر فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در بحث حقوق مردم بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم، بیان کرد: سازمان بازرسی کشور در مسائل خرد ورود نمی‌کند و سر و کار آن فقط با مسائل کلان کشور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا، پروژه‌ای را در کل کشور تعریف کردیم و گزارش استان‌هایی مثل خوزستان که در این خصوص مشکل دارند را به ۳ قوه ارسال کردیم.

سراج یادآور شد: در این خصوص و به منظور حل مشکلات آلودگی استان خوزستان ۱۱ ارگان، نهاد و وزارتخانه مسئول حل مشکلات آب و هوایی استان هستند.

رئیس سازمان بازرس کل کشور در پایان متذکر شد: هر کدام از وزارتخانه‌ها در خصوص مسائل محوله مربوط به آب و هوا کوتاهی کند پای میز خواهیم آورد و برخورد جدی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا