اجتماعی و فرهنگی

تفاهم نامه همکاری سازمان اوقاف و کمیته امداد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (‌ره) و جمعی از مدیران و معاونان ۲ سازمان به منظور بررسی مفاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک صبح امروز (یکشنبه) در سازمان اوقاف برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان آمادگی تعامل و همکاری مشترک را دارد خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و تعیین سرفصل‌ها و نقاط مشترک با تشکیل ۲ کارگروه از سوی ۲ سازمان برای گسترش و همکاری‌های فی مابین و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود شد.

همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این نشست با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه مشترک به منظور تدوین مفاد تفاهم‌نامه همکاری ۲ جانبه گفت: این نهاد که به فرمان حضرت امام راحل و به منظور ارائه خدمت به محرومان و نیازمندان تشکیل شده در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم با توانمندسازی افراد و خانواده‌ها تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد: بهره گیری از توان و ظرفیت سایر سازمانها و نهادها یکی از رویکردهای این نهاد است و براین اساس هماهنگی و تمرکز دستگاه‌ها برروی این هدف می‌تواند ما را در ارائه خدمت بیشتر به مردم عزیز کمک کند.

همچنین در این نشست معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف هم با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سازمان اوقاف در راستای ساماندهی موقوفات کشور و اجرای دقیق نیات واقفان و خیران گفت: سازمان اوقاف بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه کشور اقدام به تشکیل و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کرده که در این راستا اطلاعات بیش از ۱۷۰ هزار موقوفه و امامزادگان کشور در این سامانه به ثبت رسیده است.

روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه به نقل از وی افزود: با تشکیل سامانه جامع موقوفات اجرای نیات واقفان خیراندیش از پراکندگی خارج و در قالب کارویژه‌هایی در راستای ارائه خدمت به مردم و نیازمندان ساماندهی و تجمیع شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا