اجتماعی و فرهنگی

گزارش فارس از پشت پرده انتشار خبر واگذاری املاک نجومی شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  از چند روز پیش داستان واگذاری املاک نجومی از سوی شهرداری به افراد خاص توسط برخی از رسانه‌ها منتشر شد. این خبر که با هدف و به قصد تخریب در آستانه انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر منتشر شد به جد تکذیب شد. 

منتشرکنندگان خبر اعلام کردند که این خبر از سوی سازمان بازرسی اعلام شده بود، این در حالی است که این خبر توسط یکی از کارشناسان سازمان بازرسی اعلام شده بود و از افراد خواسته بود تا در این زمینه توضیحاتی ارائه کنند.

در خبری که منتشر شده بود اعلام شد که تعداد زیادی از مدیران ارشد شهرداری، برخی خبرنگاران ، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس نیز از شهرداری ملک گرفته‌اند.

به سراغ معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران که اعلام شده بود دو باب خانه در آجودانیه دریافت کرده رفتیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره چگونگی انتشار این خبر  گفت: چند روز قبل از انتشار خبر، خبرنگاری با من تماس گرفت و اعلام کرد که شما دو واحد آپارتمان در آجودانیه دریافت کرده‌اید. 

وی با بیان اینکه من به شدت این موضوع را تکذیب کردم، گفت: اما خبرنگار مربوطه اعلام کرد مدارک و مستنداتی در این زمینه دارد. 

آباد با بیان اینکه این خبرنگار اعلام کرد که می‌خواهد حضوری به دفتر بنده بیاید، گفت: ساعت ۱۰ صبح روز بعد با وی جلسه گذاشتم و گفتم اگر دچار سوءتفاهم شده آن را برطرف کنم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در روز جلسه با وی صحبت کردم و حتی به خبرنگار پیشنهاد دادم که به محل زندگی بنده بیاید و تأکید کردم که این دو باب ملک به نام بنده نیست.

آباد افزود: خبرنگار مربوطه گفت که این ساده‌اندیشی است که ملک به نام شما باشد شاید به نام بستگان زده‌اید.

وی افزود: طی تماسی که با سازمان ثبت گرفتم اعلام شد که این ملک در منطقه یک سند مادر دارد و به نام کسی منتقل نشده و فقط به نام شهرداری است حتی زنگ زدم و پرسیدم که این ساختمان در اختیار چه کسی است. شهرداری اعلام کرد که ساختمان خالی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده تصمیم داشتم خانه‌ای بخرم، گفت: این ملکی که شهرداری به بنده معرفی کرد از قیمت کارشناسی بالاتر بود بنده اعتراض کردم و ملک را نگرفتم و اعلام کردم که نمی‌خواهم.

وی با بیان اینکه خبرنگار مربوطه به دنبال حرف کارشناسی نبود، گفت: به او گفتم این خبر کذب است و منتشر نکنید. خبرنگار گفت که ما شرمنده‌ایم و یک لیست ۲۰۰ نفره است.من فقط دفتر کار شما آمده‌ام به دلیل اینکه می‌دانستم شما آدم خوبی هستید. 

آباد گفت: به خبرنگار گفتم که اگر این خبر را منتشر کنید علیه شما شکایت می‌کنم.

آباد در ادامه با بیان اینکه خبرنگار رفت و خبر را منتشر کرد، گفت: این قضیه سیاسی بود و معلوم بود مأموریت از جایی داشت حال که بنده شکایت کرده‌ام و قرار است این موضوع پیگیری شود.

اما در این بین پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره رفتن این خبرنگار به دفتر خانم آباد گفت: نوع رفتار خبرنگار بسیار طلبکارانه و کاسب‌کارانه بوده است خانم آباد تأکید می‌کند که این دروغ است و من شکایت می‌کنم او هم می‌گوید شکایت کنید ما اسناد و مدارک داریم.

رئیس هیأت نظارت شورای شهر به خبرنگار فارس گفت: خانم آباد با سازمان اسناد تماس می‌گیرد و آنها اعلام می‌کنند که این ملک برای خانم آباد نیست اما باز هم خبرنگار قبول نمی‌کند.

سروری با بیان اینکه خبرنگار به دنبال شفافیت نبوده است، گفت: با وجود اینکه اسناد را می‌بیند ولی قانع نمی‌شود و باز هم می‌رود و لیست را منتشر می‌کند و آبروی افراد را می‌برد.

به گفته سروری این کار وقتی در آستانه انتخابات هیأت رئیسه صورت می‌گیرد شک بر انگیز است.

به گفته سروری این خبرنگار در ستاد تبلیغات یکی از اصلاح‌طلب شورای شهر فعال بوده است. وقتی سراغ آن عضو رفتیم خیلی جالب است که کلاً منکر شد و گفت من این فرد را نمی‌شناسم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا