شورای شهرصفحه اصلی

انتخاب و ابقای اعضای کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران

انتخاب و ابقای اعضای کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری تهراندر یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران، ۱۰عضو شورای شهر برای حضور در کمیسیون های ده گانه ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تهران برای سال سوم انتخاب شدند.
به گزارش شوراآنلاین، در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن رسیدگی به دستور انتخاب ۱۰ تن از اعضای شورای شهر تهران برای حضور در شعب ده گانه کمیسیون های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تهران، ادامه فعالیت ۹ نفر از این افراد تمدید گردید و زهرا شمس احسان به عنوان جایگزین علی‌اصغر قائمی معرفی شد.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پیشنهادی عنوان کرد: با توجه به سوابق تخصصی اعضای حاضر در این کمیسیون ها افراد دارای مسئولیت فعلی مجدداً در این سمت ابقا و ادامه فعالیت خود در شعبات مختلف کمیسیون ماده ۱۰۰ را انجام دهند که این پیشنهاد مورد موافقت رییس شورای شهر تهران نیز قرار گرفت.
مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران نیز ضمن انتقاد از شهرداری تهران مبنی بر مسدود کردن دسترسی اعضا به سامانه قبل از پایان مأموریت شان در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری اظهار کرد: تا زمانیکه انتخاب دوباره اعضا از سوی شورا صورت نگرفته، شهرداری نباید اقدام به محدود کردن دسترسی های سیستمی کند.
سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در پیشنهادی خواستار برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری با حضور نمایندگان قوه قضاییه و وزارت کشور در کنار اعضای حاضر در این کمیسیون شد تا در بیان مطالب و تصمیمات، هماهنگی و هم افزایی لازم صورت گیرد.
مهدی چمران در تکمیل توضیحات سید محمد آقامیری گفت: ما در ابتدای آغاز دوره ششم شورا این موضوع را جزو اولویت های خود قرار داده بودیم تا هرسه طیف شورای شهر، قوه قضاییه و وزارت کشور در این کمیسیون حاضر شده و از هرگونه اخذ تصمیمات جداگانه جلوگیری شود اما متأسفانه این اتفاق صورت نگرفت و برخی ها در این جلسه غیبت کردند.
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن انتقاد از جابجایی های گسترده دبیران کمیسیون های ده گانه ماده ۱۰۰ شهرداری و عدم اطلاع رسانی آن از سوی شهرداری تهران به شورا خواستار الحاق یک تبصره مبنی بر الزام اطلاع رسانی شهرداری تهران در امر جابجایی دبیران به نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون های ماده صد شد.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز در ادامه طی تذکری عنوان کرد: با توجه به اینکه ارقام رسیدگی به پرونده ها پایین است و بعضاً افرادی که در این کمیسیون ها ساعت ها فعالیت دارند از قضات و مدیران عالی رتبه کشور هستند؛ پیشنهاد می شود حسب تدوین پیشنویسی که تدوین شده ارقام آن را در صحن مورد بررسی قرار داده و اصلاحیه در این مورد صورت گیرد.
در پایان بررسی این دستور، ۹ نفر از اعضای فعلی کمیسیون های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری با کسب حداکثر آرای موافق برای سال سوم ابقا شده و در پی اعلام انصراف علی اصغر قائمی، اعضا با ۱۸ رأی موافق، زهرا شمس احسان را به عنوان جایگزین وی انتخاب کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا