شورای شهر

حافظی بازنده بزرگ انتخابات هیات رئیسه شورا/خودزنی دکتر با نسخه ای که شفابخش نبود!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حافظی که تحت تاثیر پیشنهادهای برخی اعضای اصلاح طلب شورا به سمت و سوی جناح سیاسی مخالف گرایش پیدا کرده بود، تلاش کرد تا نقش نسخه شفابخش را برای اصلاح طلبان بازی کند!

 

حافظی در راستای انتقادهای اخیری که به ریاست مهدی چمران مطرح کرده بود، خیلی زود تسلیم خواسته برخی اعضای اصلاح طلب شورا شد تا مخالفت خودش را با رای سفید انداختن به گلدان انتخابات نشان دهد تا از تعداد آرای چمران کاسته شود و همانطور که اخبار غیر رسمی پیش بینی کرده بود، در مجموع ۳۱ رای اخذ شده یک رای سفید از داخل گلدان خارج شد!

 

البته بازی کردن رحمت الله حافظی در زمین جناح سیاسی مخالف و رایی که گفته می شد سفید به گلدان انداخته شده بود به همین جا ختم نشد. حافظی که در بحث انتخابات ریاست شورا، شکست خورده بود و رای سفیدش هیچ دردی را دوا نکرده بود، اینبار برای انتخابات نایب رئیسی به اصطلاح نسخه شفابخشی را نوشت تا با کاندیداتوری در این انتخابات و شکستن رای اعضای اصولگرا، ضربه خودش را به جریان اصولگرایی شورا وارد کند. اما فقط چند دقیقه کافی بود تا با شمارش آراء، شکست دیگری برای حافظی رقم بخورد و آقای دکتر با تنها رایی که از خودش گرفته بود به بازنده بزرگ انتخابات هیات رئیسه تبدیل شود!

 

رحمت الله حافظی در حالی با جریان اصلاح طلبی بیعت کرد و به عنوان بازنده بزرگ آخرین دوره انتخابات هیات رئیسه شورای چهارم لقب گرفت که با قرار گرفتن در لیست اصولگرایان وارد شورای چهارم شده بود. اینکه چرا و با چه اهداف پشت پرده ای حافظی حاضر به خودزنی شد و چنین نقش سوخته ای را برای جریان اصلاح طلبی بازی کرد و چنین اتفاق تاریک و سیاهی را در کارنامه خودش به ثب برساند مشخص نیست و شاید برای رسیدن به جواب نیاز به گذر زمان بیشتری باشد. اما نکته مهم و سیاسی که بدون در نظر گرفته جناح سیاسی خاص باید به آن اشاره کرد، رفتار غیر حرفه ای رحمت الله حافظی است که به نوعی پشت کردن به آراء مردمی بود. اینکه اعضای شورا چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه مستقل با قرار گرفتن در لیست های خاص آرای مردمی را اخذ کنند و بعد از ورود به شورا به آراء پشت کنند و برای جناح سیاسی رقیب نقش ایفا کنند، بدون شک هیچ جای دفاعی را باقی نمی گذارد و قطعا با نارضایتی و بدبینی عمومی همراه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا