اجتماعی و فرهنگی

وزارت بهداشت را از فضای بسته خارج می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،حسن هاشمی، وزیر بهداشت افزود: بهره گیری از توانمندی های داخلی در حوزه سلامت، یکی از بسترهای مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

هاشمی در نشست امضای تفاهمنامه وزارت بهداشت و شرکت مهندسی صنعتی مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) با اشاره به نیاز این وزارتخانه به دانش فنی تجهیزات پزشکی گفت: می توان بخشی از این دانش را با توانمندی داخلی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی تولید کرد.

 

هاشمی افزود: بسیار علاقه‌مندیم وزارت بهداشت را از فضای بسته ای که در طول حیاتش با آن درگیر بوده، خارج کنیم چرا که حوزه سلامت در همه جای دنیا در کنار خدماتی بودنش یک بخش کاملاً اقتصادی است. متأسفانه این بخش در کشور ما سالهاست که با مدیران غیراقتصادی و پزشک مدیریت شده و اکنون فرصت مناسبی است که از ظرفیت های موجود بهره بگیریم و وزارتخانه را از این قالب خارج کنیم.

 

وزیر بهداشت گفت: در تلاش هستیم با واقعی کردن تعرفه ها و اختیاراتی که قانون به ما واگذار کرده، این بخش را سودآور و مورد علاقه سرمایه گذاران غیردولتی تبدیل کنیم.

 

وی افزود: در این خصوص باید هزینه- فایده را به نوعی مدیریت کنیم که نه به مسئولیت حاکمیتی که خدمت رسانی است، آسیبی وارد شود و نه خیلی به اعتبارات دولتی و بودجه عمومی وابسته باشیم.

 

هاشمی با تاکید بر شیوه سرمایه گذاری های تیمی گفت: این شیوه سرمایه گذاری در امور عام المنفعه هم موجب هم افزایی می شود و هم کمک می کند از دارایی های موجود خلق ثروت کنیم.

 

وی با اشاره به گروه هایی که تاکنون در خصوص مشارکت در این حوزه ابراز تمایل کرده اند، افزود: انجام این کار یک خط شکن می خواهد که بتوان کنسرسیومی را تشکیل دهیم که جزو نیازهای فوری مردم کشور است چرا که ما معتقدیم علیرغم تلاش های انجام شده در حوزه سلامت و رضایتمندی جامعه در طول یک سال گذشته، مردم ما شایستگی دریافت خدماتی بهتر و مطلوب تر را دارند.

 

هاشمی با ابراز امیدواری از اینکه، باید به تدریج به سمتی برویم که همه فن آوری های نوین در حوزه پزشکی را داشته باشیم، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی یک بخش نیاز به سرمایه گذاری و بهره برداری داریم و در بخش دیگر به نوسازی و نگهداری این تجهیزات.

 

وی افزود: باید از فرصت های موجود استفاده کنیم تا اتکاء به واردات و سرویس گرفتن ناقص فاصله بگیریم تا با هم افزایی دیگران برای پیشرفت کشور قدم های موثری را برداریم.

 

وی تاکید کرد: در بخش تجهیزات عمده نگاه ما درجهت فناوری و تولید داخل و اقتصاد مقاومتی است و در بخش خدمات نیز، ایجاد بیمارستان های زنجیره ای در کشور است که هم ما و هم بیمه ها حاضرند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

 

بر اساس مفاد این تفاهم نامه ، قرار است شرکت مپنا در بخش ساخت بیمارستانهای زنجیره ای در سراسر کشور سرمایه گذاری کند همچنین تدابیری اتخاذ شود. تا بخشی از نیازهای کشور در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی مورد نیاز مانند دستگاه های سی تی اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و پت اسکن ، زیرساختی ایجاد شود که کشور را از اتکاء به واردات از خارج بی نیاز سازد.

 

تفاهمنامه امضا شده میان وزارت بهداشت و شرکت مپنا سه ساله و قرار است این شرکت برای تقویت اقتصاد سلامت کشور کنسرسیومی را ایجاد کند. عباس علی آبادی مدیرعامل مپنا از آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری حدود هزار میلیارد تومانی در گام نخست خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا