اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۱۳ درصدی قاچاق دریایی مواد مخدر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردارعلی مویدی در دیدار با فرمانده انتظامی استان لرستان، افزود: امسال با هدفمندی برخورد با شبکه‎ها و سرشبکه‎های توزیع مواد مخدر که امنیت ملی و سلامت جامعه را به خطر می‎اندازند توانسته‎ایم به توفیقاتی دست یابیم که در دو سه دهه اخیر بی‎نظیر بوده است.

 

وی اضافه کرد: در حوزه برخورد با عناصر اصلی و سرشبکه‎ها، با اقدامات حرفه‎ای پلیسی توانستیم تمساح خلیج را در سطح آب‎های آزاد منطقه دستگیر کنیم. این فرد اقدام به توزیع مواد مخدر بیش از ۱۰۰ تن در منطقه و فرامنطقه کرده و امنیت جهانی را به خطر انداخته بود.

 

مویدی ادامه داد: همچنین شبکه‎های مرتبط با باند تمساح خلیج در حال دستگیر شدن هستند و خیلی از آنها نیز شناسایی شده‎اند که در این راستا شاهد ۱۳ درصد کاهش در بحث ورود مواد مخدر از سطح دریا هستیم.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرناجا افزود: همچنین باند دیگری در چند روز گذشته در استان‎های شرقی دستگیر شده‎اند که سه نفر از اعضای اصلی آن در این عملیات کشته شدند و در جنوب هرمزگان نیز یکی از شبکه‎های اصلی که بسیاری از شهروندان را مورد ضربه قرار می‎دادند، دستگیر شدند.

 

وی تصریح کرد: امسال اقدامات بسیار قابل توجهی صورت گرفته و توانستیم از معضلات اجتماعی زیادی جلوگیری کنیم.

 

پلیس برای جمع‎آوری خرده‎فروشان آمادگی صد درصدی دارد

 

مویدی همچنین در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان، بیان کرد: مواد مخدر صنعتی یکی از آفت‎هایی است که با پیشرفت علم به دست آمده است.

 

وی اضافه کرد: متافتامین یک تهدید ویژه است که پایه آن آفریقا، آمریکا، جنوب آسیا و کمترین بخش آن در خاورمیانه و کشور ماست. نقش کشور ایران در مقابل کشورهای منطقه خیلی پایین است.

 

مویدی ادامه داد: این خطر از سال‎های گذشته بوده اما اقدام خاصی صورت نگرفت. در سال ۸۹ قانون مبارزه با مواد صنعتی از نوع داروها در نظر گرفته و با آن به عنوان مواد دارویی و ممنوع و غیرمجاز برخورد شد.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: در سال ۹۰ بود که این مواد به عنوان مواد مخدر در نظر گرفته شد و در تهران به عنوان کانون آن برخورد شد. در حال حاضر حتی زیر سیاه چادر نیز این مواد تولید می‎شود.

 

مویدی خاطرنشان کرد: در مهار تولید مواد صنعتی موفق بودیم و عملکرد هم مشخص است و با توجه به تجهیزاتی که داریم افزایش ۴۰ درصدی عملکرد بیانگر این موضوع است.

 

وی گفت: پلیس برای جمع‎آوری خرده‎فروشان آمادگی صد درصدی دارد و در سطح خرده‎فروشان حساسیت زیادی داریم.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدردر ادامه با بیان اینکه در اقدامات پلیسی تلاش بر افزایش کیفیت عمل است، بیان کرد: اعتیاد یک پدیده مرموز و هدفمند است که توسط کسانی رواج داده می‎شود که نگاهشان صرفاً مادی نیست و بخش اعظمی از آنها هدفی سیاسی دارند.

 

وی اضافه کرد: هدف آنان براندازی نظام بوده و متأسفانه هزینه‎های مادی زیادی را کاهش داده و سرمایه‎های انسانی ارزشمندی را از بین برده‎اند و در این راه چندین هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران شده است.

 

سردار مویدی ادامه داد: تا حتی یک مورد معتاد در کشور باشد پلیس دغدغه مبارزه با مواد مخدر را دارد و نگران این موضوع است.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: در اقدامات پلیسی تلاش بر افزایش کیفیت عمل است که با افکارسنجی علمی از سطح جامعه صورت می‎گیرد. در همه مناطق کشور نیاز علمی را سنجیده‎ایم و کار عملی که در هر منطقه انجام می‎دهد کیفیت متفاوتی دارد.

 

۳۰۰ هزار پلیس کشور با مواد مخدر مبارزه می‎کنند

 

به گزارش ایسنا، مویدی همچنین در حاشیه دیدار با فرمانده ناجای استان لرستان با تأکید بر اینکه ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند، بیان کرد: در هفت ماهه سال جاری بیش از دو تن مواد مخدر از سطح استان کشف شده است و نیروی انتظامی استان در دستگیری قاچاقچیان، پاکسازی محله‎ها و کشف مواد مخدر توانسته کارنامه خوبی را ارائه دهد.

 

وی اضافه کرد: در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، لرستان جزء استان‎های موفق بوده است. خیلی از استان‎ها توفیقات چندانی نداشتند، اما در لرستان کارهای اطلاعاتی و مستمری صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از ظرفیت‎های خوب استان بیشتر از این باید استفاده شود، تأکید کرد: رسانه‎ها دستگاه‎های متولی را در مقابله با این تهدید جهانی همیاری کنند.

 

وی با اشاره به تولید مواد مخدر در افغانستان، گفت: متأسفانه تولید در این کشور به اوج خود رسیده است. غرب با آن همه ادعا در این ۱۵ سال نتوانسته در این کشور کاری انجام دهد و هفته گذشته نیز طبق خبری که توسط دفتر بررسی وضعیت افغانستان اعلام شده، آمریکا و غرب در امر مبارزه با مواد مخدر در این کشور با شکست مواجه شدند و حتی یک گام هم به جلو برنداشته‎اند.

 

مویدی اذعان کرد: این کشورها ادعا می‎کنند ۸ میلیارد دلار هزینه مبارزه با مواد مخدر کرده‎اند در حالی که هزار دلار نیز خرج نشده است.

 

وی با بیان اینکه ایران بیشترین مرز را با افغانستان دارد، اظهار کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر از این مرز توفیقات قابل توجهی در کشور به وجود آمده است و در ۲۷۲ تن مواد مخدری که در کشور کشف شده کمتر از ۳۰ درصد از مرز افغانستان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا