مدیریت شهری

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباداله فتح‌اللهی با بیان اینکه در پنج سال اخیر ۱۴۴ هزار واحد مسکونی توسط مردم نوسازی شده است، گفت: ما جمعیت پذیری محلات را بالاتر بردیم، اما به این نسبت زیرساخت‌ها فراهم نشده است که این آسیب را سازمان نوسازی مطالعه کرد و برای رفع آن تبصره‌ای در بودجه ۹۳ پیشنهاد کرد تا شهرداری نیز برای تأمین زیرساخت‌ها هزینه‌ای را در اختیار سازمان نوسازی قرار دهد.

 

وی افزود: این تبصره برای امسال بدون عدد تصویب شد و بر اساس آن شهردار موظف شد از بودجه‌های در اختیار خود برای این امر هزینه کند که اخیراً نیز دکتر قالیباف، شهردار تهران ۷۰ میلیارد تومان برای این تبصره اختصاص داده است تا در مناطق دارای بافت فرسوده هزینه شود.

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان این‌که در حال حاضر ستاد نوسازی مناطق در همه مناطق دارای بافت فرسوده راه‌اندازی شده است، گفت: این ستادها به ریاست شهردار آن منطقه و دبیری معاونت شهرسازی مناطق با ظرفیت قانونی در قالب تبصره ۴۸ بودجه شهرداری تهران و با دستور شهردار تهران تشکیل شده است.

 

وی تأکید کرد: خوشبختانه با حضور شهرداران مناطق و معاونین تخصصی در حوزه نوسازی، کمیته تبصره ۴۸ بودجه شهرداری در همه مناطق فعال شده و امیدواریم برای سال‌های بعد بتوانیم ارقام بیشتری را برای این کمیته جذب کنیم.

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت زیرساخت‌ها در نوسازی محلات اظهار کرد: فضای سبز، تعریض معابر و پارکینگ از جمله اولویت‌هایی است که از طریق تبصره ۴۸ بودجه شهرداری تهران پیگیری می‌شود.

 

 

وی با تاکید بر این‌که تبصره ۴۸ بودجه شهرداری تهران به خلاء ورود دولت در تامین زیرساخت‌های بافت فرسوده کمک می‌کند، افزود: این تبصره برای رفع نقص زیرساخت‌ها در محلات دارای بافت فرسوده با سه اولویت پارکینگ، فضای سبز و معبر مطرح شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا