شورای شهر

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها هفته آینده در صحن علنی بررسی نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اسدالله راشدی افزود: روز یکشنبه هفته آینده چمران و قالیباف به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی دعوت شدند، در این روز مباحثی در خصوص شوراها و مدیریت شهری بررسی خواهد شد و قطعاً در مورد اصلاح قانون انتخابات شوراها و شهرداران صحبت می‌شود؛ اما بعید می‌دانم در این جلسه تصمیم‌گیری انجام شود.

 

وی افزود: این طرح زمانی توسط کمیسیون شوراها در صحن علنی مطرح می‌شود که رایزنی‌ها انجام و پیشنهادات بررسی شود و این امر تا هفته آینده محقق نخواهد شد، چرا که طرح نیازمند کارشناسی بیشتر است.

 

پیش از این کولیوند نایب‌رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از مراحل پایانی بررسی طرح اصلاح قانون شوراها و احتمال مطرح شدن این طرح در صحن علنی در هفته آینده خبر داده بود.

 

دعوت از رییس شورای عالی استان‌ها و شهردار تهران در حالی انجام شده است که مجلس در هفته‌های اخیر نشست‌های مشترکی میان اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، مسئولان وزارت کشور و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها داشته و نظرات تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مورد این طرح دریافت شده و در آخرین مرحله از نمایندگان شوراها و شهرداران دعوت شده است و اگر این طرح هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود عملاً فرصتی برای بررسی نظرات شوراها و شهرداران به‌ وجود نیامده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا