سیاسی

دیدار با جانبازان، ما را در راهمان استوارتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده بزرگ شهدا و جانبازان، راهی شهرک شهید محلاتی شد تا با جانباز روشندل ۷۰ درصد ۸ سال دفاع مقدس و مرد دوران استقامت و ایثار دیدار و گفت‌وگو کند.

 

روحانی وقتی از چگونگی مجروحیت جانباز حمید جعفری سوال کرد، وی با چهره‌ای مصمم و استوار، گفت: در تیرماه سال ۶۰ از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در پاکسازی میدان مین در منطقه آبادان – ماهشهر هنگام خنثی‌سازی مین از ناحیه دو چشم به شدت مجروح شدم و چشمان ناقابلم را در راه خدا هدیه کردم.

 

وی با تشکر و تجلیل از رشادت ها و پایمردی های جانبازان برای حفظ و استقلال ایران اسلامی ، گفت: شما با خدا معامله کردید و ان‌شاءالله خداوند اجر و مزدتان را با عزت در دنیا و مقام شامخ در آخرت عنایت می‌فرماید.

 

وی با بیان این‌که «ملاقات با جانبازان و خانواده شهدا برای ما انگیزه و روحیه مضاعف را به دنبال خواهد داشت»، گفت: دفاع مقدس رایحه‌ای ماندگار برای همه ماست و در این دیدارها فضای معنوی ایجاد شده ما را در راهمان، استوارتر خواهد کرد.

 

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که «مردم ما همواره خود را مرهون و مدیون، فداکاری جانبازان، شهدا و آزادگان می‌دانند»، اظهار کرد: ملت ایران می‌دانند که شما چه کار بزرگی را انجام داده‌اید و ما به عنوان منتخب مردم می‌گوییم هیچ وقت فداکاری و ایستادگی شما را فراموش نخواهیم کرد.

 

وی با اشاره به این‌که «جانبازان پیروز معامله در زندگی هستند»، خاطرنشان کرد: پیروزی در این معامله بدان خاطر است که طرف معامله خداست و خداوند رحمتش، رحمت واسعه است.

 

وی با اشاره به ایام محرم و سوگواری بر امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحابش(س) و شهادت امام زین‌العابدین(ع)، گفت: صبر امام سجاد(ع) در برابر مصیبت‌ها، برای ما الگوست. ما باید راه آنان را ادامه دهیم و اجر و پاداش شما ان‌شاء الله در کنار امام حسین(ع) و اصحابش قرار دارد.

 

جانباز حمید جعفری در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت گسترده دارد از جمله آن می‌توان به تشکیل «مؤسسه فرهنگی خانه نور ایرانیان بصیر» که با همت وی، بسیجیان و جانبازان، در سال ۸۳ تأسیس گردید، اشاره کرد این سازمان مردم نهاد در جهت استفاده روشندلان از رایانه و تلفن همراه و سایر عرصه‌های فناوری تلاش و فعالیت دارد، به طوری که روشندلان با استفاده از فناوری موجود این مؤسسه بدون هیچ کمکی می‌توانند نیازهای کاربردی خود را برطرف نمایند.

 

در پایان این دیدار رییس‌جمهوراز نرم‌افزار دستگاه پول‌شناس که توسط «مؤسسه فرهنگی خانه نور ایرانیان بصیر» تهیه گردیده و در تلفن همراه نصب شده و برای تشخیص اسکناس‌های ایرانی برای روشندلان است، دیدن و با نحوه کارکرد آن آشنا شد.

 

رییس‌جمهور در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس‌جمهور در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهوری نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود به این جانباز سرافراز دفاع مقدس اهدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا