اجتماعی و فرهنگی

اقدام ناقص چند سال پیش برای جمع‌آوری قلیان کار را بدتر کرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسن هاشمی وزیر بهداشت درباره ادامه فعالیت مراکز عرضه قلیان تصریح کرد: جمع آوری مراکز عرضه قلیان وظیفه وزارت بهداشت نیست، به بیان دیگر وزارت بهداشت وظیفه انتظامی ندارد؛ وزارت بهداشت اعلام می‌کند و هشدار می دهد که مثلاً ۱۰ درصد مردم سیگار می‌کشند که مضر است و باعث سرطان ریه می‌شود و قلیان صدها برابر مضرتر از سیگار است.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت باید اطلاع رسانی کنیم، باید مشکلات را بازگو کنیم و هزینه‌هایی که به دولت و مردم تحمیل کند را مطرح کنیم. قانونگذار هم وظیفه خود را انجام داده است و قانونی تصویب کرده است. در قانون ضابطانی همچون نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات تعیین شده است، وزارت بهداشت که نمی‌تواند استعمال کنندگان قلیان را دستگیر کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای «شورای عالی دخانیات کشور» ( ستاد اجرایی قانون کنترل دخانیات) داشت که قرار شد ظرف ۳ ماه  کارگروهی تشکیل شود و برنامه ریزی کنند و ببینند باید چه اقدامی صورت دهند، که از این زمان ۳ ماهه بیش از یک ماه گذشته است.

هاشمی گفت: متاسفانه چند سال پیش یک اقدام ناقصی برای جمع آوری قلیان انجام شد که اگر انجام نمی‌شد بهتر از ناقص انجام شدنش بود.

وی ادامه داد: ما نباید مجدداً تحت جو قرار بگیریم و کار نمایشی یا احساسی کنیم که وضع بدتر شود چرا که با اقدام چند سال پیش کار بدتر شد. حال امیدواریم کارگروه ذکر شده کار خود را خوب انجام دهد و گزارشی که به شورای عالی می‌دهد مناسب باشد و افراد حاضر در شورای عالی به صورت هماهنگ با یکدیگر کاری مناسب انجام دهند.

هاشمی گفت:‌ به هر حال درحال حاضر خود مردم باید مراعات کنند و به فکر سلامتی خود باشند و از مصرف قلیان خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا