اجتماعی و فرهنگی

هزینه‌های درمان سرپایی بیمارستان‌ها نصف شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر محمد حاجی‌آقاجانی ضمن اشاره به کاهش چشمگیر هزینه‌های بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: علاوه بر خدمات بستری، خدمات گسترده تشخیصی و درمانی دیگری مانند تصویربرداری، آزمایشگاه، آندوسکوپی و … نیز در بیمارستان‌ها ارایه می‌شوند که تحت عنوان درمان سرپایی تلقی می‌شوند.

 

وی در این باره افزود: این خدمات سرپایی پیش از این با فرانشیز ۳۰ درصدی در تمام ۵۶۰ بیمارستان تابعه وزارت بهداشت به بیماران ارایه می‌شد. جهت محافظت مالی از مردم و کاهش پرداختی‌های آنها این رقم به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

آقاجانی ادامه داد: دستورالعمل کاهش هزینه‌های درمان سرپایی مردم به بیمارستان‌های سراسر کشور ابلاغ و این موضوع جهت آرامش بیشتر بیماران اجرایی شده است. به این ترتیب پرداختی مردم بابت خدمات سرپایی از ۳۰ درصد فرانشیز به ۱۵ درصد کاهش یافت.

 

گفتنی است؛ طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت اجرایی شد. در قالب یکی از بسته‌های خدمتی این طرح مقرر شد که هزینه‌های بیماران بخش بستری در شهرها به ۱۰ درصد و در روستاها و افراد دارای دفترچه بیمه روستایی به پنج درصد کاهش یابد. همچنین طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت از ۱۵ آبان ماه و به دنبال اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها، پرداختی بیماران در بخش بستری مجددا کاهش خواهد داشت به طوری که در شهرها به شش درصد و در روستاها به سه درصد می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا