اجتماعی و فرهنگی

تمهیدات ویژه پایانه‌ها برای عزادارن مسافر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدرضا حاجی بیگی گفت: از آنجا که بیشتر مردم سعی می کنند برای شرکت در مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) در موطن اصلی خود در نقاط گوناگون کشور حضور یابند، تدابیر لازم برای مسافرت آنان از پایانه های مسافری تهران پیش بینی شده است.

 

حاجی بیگی با اشاره به سرد شدن هوا و احتمال تاخیر در سفر شهروندان به دلیل شرایط جوی گفت: سامانه گرمایشی سالن های انتظار در پایانه ها به طور کامل تجهیز شده است و امکانات رفاهی و تغذیه در داخل پایانه ها وجود دارد.

 

مدیرعامل سازمان پایانه ها با تاکید بر آمادگی کامل کارکنان و واحدهای خدماتی این سازمان در همه ساعات شب و روز در ایام سوگواری افزود: با هماهنگی پلیس انتظامی و راهور، همراه با تقویت نیروها، آماده ارائه خدمات و تامین امنیت مسافران و روان ساختن ترافیک در مبادی ورودی و خروجی پایانه ها هستیم.

 

حاجی‌بیگی افزود: برای ساماندهی بهتر مسافرانی که برای عزاداری سالار شهیدان از پایتخت راهی شهر و دیار خود می‌شوند، با وزارت راه، شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی، شرکت‌های اتوبوسرانی و… جلساتی را برگزار کردیم تا با انجام هماهنگی‌های لازم بین‌بخشی، مردم سفری آسان را در این ایام تجربه کنند.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های شهرداری‌های کشور با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای ایمنی در سفر تصریح کرد: نظارت بر چگونگی پیش‌فروش بلیت سفر، آماده و تجهیز کردن ناوگان کمکی برای استفاده در شرایطی که شمار مسافران بیش از تعداد اتوبوس‌ها شود‌ هم از اقداماتی است که در نظر گرفته شده است.

 

وی توصیه کرد: شهروندان مسافر، بلیت سفر خود را از طریق اینترنت تهیه، یا زودتر به دفاتر فروش بلیت مراجعه کنند، تا با آسودگی و آرامش خیال بیشتری به سفر بروند.

 

وی افزود: در دهه محرم در پایانه های مسافری چهارگانه تهران، مراسم زیارت عاشورا و سوگواری سالروز شهادت اباعبدا… الحسین (ع) انجام می شود که شهروندان مسافر می توانند در زمان های انتظار و فراغت خود در این برنامه ها شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا