اجتماعی و فرهنگی

حضور جوانان هلال احمر برای کمک به نظم دسته‌جات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  امیر لله گانی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه های سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر و ماه محرم گفت: معرفت شناسی قیام امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی به جوانان، تقویت و افزایش روحیه معنوی و معرفتی جوانان، آشنایی هر چه بیشتر جوانان با اهداف سازمان جوانان، شناسایی حوزه‌های فعالیتی و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در ماه محرم به اقشار جامعه و بسترسازی مناسب برای حضور جوانان در ابراز ارادت به محضر امام حسین علیه السلام و اهل بیت پیامبر(ص) در این هیئت‌ها و جذب جوانان از جمله اهداف برگزاری این برنامه هاست.

 
برپایی هیئت حضرت علی اکبر(ع)
وی با اشاره به برپایی هیئت های مذهبی حضرت علی اکبر(ع) گفت: در این هیئت ها در سراسر کشور برنامه‌های سوگواری و عزاداری و مراسم زیارت عاشورا با دعوت از سخنرانان و مداحان سرشناس برگزار می شود.
 
وی افزود: برگزاری همایش و نشست‌های علمی-معرفتی با موضوعات کرامت و منزلت انسانی اقشار آسیب‌پذیر از دیدگاه امام حسین(ع)، آشنایی با معروف‌ها و منکرهای عصر حاضر، ارزش‌های انسانی و مکارم اخلاقی، تبیین نقش و تأثیر فرهنگ و ارزش‌های انسانی عاشورا در بین اقلیت‌های مذهبی و دیدگاه‌های نویسندگان و دانشمندان بزرگ درخصوص شخصیت امام حسین(ع) و نقش جوانان در پیشبرد ارزش‌های انسانی متجلی و متبلور در عاشورا از دیگر برنامه های هیئت های حضرت علی اکبر(ع) است.
 
به گفته لله گانی نمایشگاه کتاب، عکس و لوح فشرده و مسابقات کتابخوانی در رابطه با فرهنگ عاشورایی با خوانش کتاب حماسه حسینی شهید مطهری و برنامه‌های ویژه کانون غنچه‌های هلال و آشنایی آنان با فرهنگ عاشورایی نیز در این ایام برگزار می شود.
 
برنامه‌های ویژه اکیپ‌های سحاب و کاروان‌های نیکوکاری
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به فعالیت تیم های سحاب گفت: مشایعت و همراهی دسته‌جات عزاداری توسط اکیپ‌های امدادرسانی و خدمت‌رسانی سحاب و کاروان‌های نیکوکاری توسط اعضا اجرا می شود و در سطح میادین و مسیرهای اصلی پرتردد دسته‌جات و در مجاورت تکایا و هیئت‌ها جهت ارائه خدمات فرهنگی و امدادی به عزاداران در مواقع لزوم و توزیع بروشور درخصوص ترویج فرهنگ اهدای عضو چادر امداد و کمک‌های اولیه مستقر می شود.
 
وی به انجام فعالیت‌های بشردوستانه مبتنی بر فرهنگ ایثار توسط جوانان در روز تاسوعا اشاره کرد و گفت: اعضا در این روز در شعب و استان ها خون اهدا می کنند و امانات عزاداران در اماکن زیارتی پذیرش و تحویل گرفته می شود.
 
لله گانی افزود: اعضای جوان همچنین در روز تاسوعا به برقراری نظم و تسهیل تردد و هدایت دسته‌جات در مسیرهای مناسب، مراقبت از سالمندان و افراد کم توان در اماکن زیارتی و توزیع آب کمک می کنند.
 
به گفته وی ترویج فرهنگ پاکسازی و بهداشت محیط در اماکن و نقاط پذیرایی و مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف از طریق شناسایی، معرفی و هدایت نذورات خیرین در بین اقشار مناطق آسیب‌پذیر و عیادت بیماران خاص در سالگرد شهادت حضرت امام سجاد علیه‌السلام از دیگر برنامه های ایام عزاداری ماه محرم است.
 
امیر لله گانی در ادامه گفت: در این ایام مانور آمادگی امدادی ویژه خواهران با تأسی از حضرت زینب کبری(س)، امدادگر کربلا برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا