شورای شهر

سند توسعه محلات نقطه آغاز برنامه محور شدن شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس جدیدی معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم مردم محور بودن برنامه ها مدیریت شهری گفت: نقطه آغاز دستیابی به هدف برنامه محوری توجه به اجرایی کردن سند توسعه محلات شهر است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت مدیریت شهری شهر تهران ارتقا سطح رضایت شهروندان است گفت: مدیریت از پایین به بالا –مدیریت محله، منطقه، شهر- که مدیریت شهری به دنبال آن است راهکار حل بسیاری مشکلات شهری است.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم پایبندی مناطق بر سند توسعه محلات تاکید کرد و گفت: باید با لحاظ کردن این اسناد در برنامه های سالانه و اختصاص بودجه مورد نیاز آن زمینه های لازم در این خصوص را ایجاد کنیم.

جدیدی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات شهروندان با اجرای این اسناد قابل انجام است، گفت: زمانی می توان ادعا کرد که شهری مردم محور است که توسعه های شهری آن در مقیاس محلی صورت گیرد به نحوی که هر شهروندی بتواند بلافاصله به تمام نیازهای شهری خود  دسترسی داشته باشد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال در برخی از مناطق به مانند منطقه ۲ که فضا به اندازه کافی وجود دارد بسیاری از بوستان های ایجاد شده در مقیاس محلی است و این موضوع نشان می دهد که این منطقه به سمت محله محوری پیش می رود.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم گسترش این نوع نگاه به کل شهر تهران تاکید کرد و گفت: با توجه به این که در برخی از مناطق به دلیل وجود تراکم بالا امکان ایجاد چنین فضایی به راحتی امکان پذیر نیست مدیریت شهری باید با نگاهی ویژه راهکارهایی همچون تملک زمین های مورد نیاز، زمینه را برای تامین این سرانه ها ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا