اجتماعی و فرهنگی

شرمنده معلمان هستم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اصغر فانی در پایان نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال آینده قریب به ۵۰۰ هزار معلم بازنشسته می شوند و برنامه ریزی ما باید به گونه ای باشد در برابر این میزان خروجی ۲۵۰ هزار نیرو را وارد آموزش و پرورش کنیم تا بتوانیم در یک افق نزدیک از کثرت نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه کم کنیم.

 

فانی با بیان این که امروز به ازای هر ۱۱ دانش آموز یک معلم مشغول به کار است، ادامه داد: ما با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش شاغلین و رسیدن به این مهم که به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک معلم داشته باشم قادر خواهیم بود ضمن ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به رفاه معلمان هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان این که رفاه و معیشت معلمان و بحث تجهیزات و فضای این مدارس نیازمند نگاه عمیق، عزم ملی و همه جانبه همه ارکان نظام است، اظهار کرد: معلمان علی رغم اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره مند هستند متاسفانه برابر شان و منزلتشان از حقوق و رفاه برخوردار نمی‌باشند و من از این جهت شرمنده معلمین هستم.

 

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش امروز در مسیر کیفیت بخشی و تدوین و اجرای سیاست ها با موفقیت عمل کرده است و بازگشایی خوب و باشکوه مدارس در مهرماه نشانه‌ای از این موفقیت است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مشی دولت و مسئولان ارشد نظام بر محوریت صرف و اتکا به دولت در امور نیست، افزود: اجرای طرح بسته های حمایتی کار بسیار مهم است که آموزش و پرورش را از برخی مشکلات کهنه و قدیمی رهایی داده است.

 

فانی بر دقت کنترل و نظارت در اجرای این طرح تاکید نمود و خواهان شناسایی و رفع اشکالات اجرایی، این طرح در اسرع وقت شد.

 

فانی با تأکید بر سیاست کیفیت بخشی به عنوان راهبرد اصلی آموزش وپرورش، تصریح کرد: این موضوع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید با قوت بیشتر و استفاده از ظرفیت تمام نهادها، آن را پی گیری کنیم.

 

وزیر آموزش وپرورش «آموزش حرفه‌ای معلمان» و «تأمین فضای آموزشی» را از اولویتهای آموزش وپرورش در جهت رفع محرومیت آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: باید در یک برنامه زمان بندی و فرآیند مشخص؛ بهسازی منابع انسانی را با جهت گیری های خاص و منطقی دنبال کنیم تا کیفیت بخشی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

 

عضوکابینه تدبیر وامید تأکید کرد: باید تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی درسطح ملی و استانی فعال شود و مدیران کل استانها با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و جذب منابع مشخص در قانون شوراها به این امر اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم یک سوم فضاهای آموزشی را که از استحکام مطلوبی برخوردار نیست به گونه ای مدیریت کنیم تا در آینده به صورت مدارسی ایمن مورد استفاده قرار گیرد.

 

فانی صرفه جویی در مصرف انرژی‌ها و آب را در مدارس متذکر شد و تأکید کرد: مدیران کل باید با حساسیتهای ویژه این موضوع را به مدیران مدارس گوشزد کنند تا بتوانیم از این سرمایه‌های ملی به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا