سیاسی

پیشروی‌ ارتش عراق در شمال تکریت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "عبدالوهاب الساعدی"، فرمانده عملیات صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای ارتش با همکاری دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای واکنش سریع و با هماهنگی کامل با نیروی هوایی ارتش توانستند دو منطقه "الحجاج" و "البوطعمه" واقع در شمال شهر تکریت را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش پس بگیرند.

 

وی تصریح کرد: این حمله به کشته شدن تعداد زیادی از افراد مسلح و خنثی سازی ۱۱۲ بمب و کشف و خنثی سازی مواد منفجره ۱۸ خودروی بمب گذاریشده در این دو منطقه انجامیده است.

 

یک منبع امنیتی عراق در استان دیالی واقع در شمال شرق این کشور، اعلام کرد که برجسته‌ترین کارشناس مواد منفجره عضو داعش در عملیاتی حساس در شرق بعقوبه به هلاکت رسید.

 

در همین حال یک منبع امنیتی در استان الانبار تصریح کرد: جنگنده‌های ائتلاف حمله داعش را که قرار بود از سه محور به منطقه البغدادی در غرب الرمادی صورت بگیرد، ناکام گذاشتند و این حملات تلفات سنگینی به تروریست‌ها و تجهیزات داعش وارد کرد.

 

شعبان العبیدی، فرمانده هنگ امور اضطراری پلیس البغدادی تصریح کرد: جنگنده‌های آمریکایی با بیش از شش حمله هوایی، مواضع داعش را هدف قرار دادند، ۲۰ تروریست را به هلاکت رسانده و چند تن دیگر را زخمی کردند. همچنین چهار خودرو را منهدم ساختند و تروریست‌های داعش که برای حمله به البغدادی خود را آماده کرده بودند مجبور به عقب نشینی شدند. این تحولات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که مسئولان عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی با کمک نیروهای داوطلب مردمی توانستند مرکز منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل را از دست تروریست‌های داعش خارج کنند.

 

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش مقر "حزب اسلامی" در فلوجه و واقع در شرق الرمادی را منفجر کرد.

 

در همین حال فرمانده مرکزی آمریکا در خاورمیانه و آسیای میانه اعلام کرد که ائتلاف دست به بیش از ۶۰۰ حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه زده و بیش از ۱۷۰۰ بمب‌ را در سوریه و عراق شلیک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا