اجتماعی و فرهنگی

بسته حمایتی دولت برای بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی ربیعی در حاشیه دومین روز از برگزاری همایش توسعه و عدالت آموزشی و در جمع خبرنگاران ضمن خبر پیگیری دولت برای بسته حمایتی بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه از هفته آینده، تصریح کرد: هدف ما این است که همه ایرانیان تحصیلات خود را تا انتهای مقطع دبیرستان بگذرانند و هیچ کودک بی‌سواد یا بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت سالمندان بی‌سواد هستند، گفت: در شورای عالی رفاه "بسته بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل" مطرح و قرار براین شد که وزارت رفاه با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرا و تأمین اعتبار این بسته را برعهده بگیرد.

 

وزیر کار و رفاه اجتماعی در همین خصوص تصریح کرد: این بسته در حال حاضر تدوین شده و به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه شده و در دستور کار قرار گرفته است ضمن اینکه ما برای اجرا و برنامه‌ریزی این بسته از نظر صاحبنظران آموزشی و اقتصادی هم استفاده کرده‌ایم.

 

ربیعی با بیان اینکه ما امسال ۱۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داریم، اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته عموما مانع اصلی ورود به مدرسه خانواده، موانع فرهنگی و فقر بوده که ما با در نظر گرفتن مشوق‌های آموزشی و مالی برای این خانواده‌ها، سعی در بازگرداندن این کودکان به مدرسه داریم.

 

وی با اشاره به اینکه اساسنامه و عنوان شورای کودکان که زیرمجموعه شورای عالی رفاه است را بررسی کرده‌ایم، افزود: عنوان این شورا به شورای حمایت اجتماعی از کودکان تغییر کرده، ضمن اینکه ما درصدد هستیم با ایجاد روابطی با سازمان بهزیستی کودکان کار را تحت پوشش این سازمان قرار داده و آن دسته از کودکانی که خانواده دارند را به خانواده‌شان بازگردانیم.

 

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از این کودکان کار به وسیله خانواده‌شان مجبور به کار می‌شوند، اظهار کرد: ما در سه استان البرز، لرستان و فارس شورای حمایت اجتماعی از کودکان را راه‌اندازی کرده و امیدواریم اقدامات موثری در جهت کاهش تعداد کودکان کار انجام دهیم.

 

ربیعی بر پیگیری بازگرداندن دختران روستایی در گروه سنی دوره دبیرستان تاکید و خاطرنشان کرد: در تحقیقی که از سوی کمیسیون اجتماعی دولت برای مبارزه با بی‌سوادی انجام شد، ما ضمن طبقه‌بندی سطوح تحصیلی دلایل اصلی بی‌سوادی را بررسی کرده و درصدد هستیم تا اقدامات اجباری، حقوقی، مادی و ساختاری لازم برای ادامه تحصیل کودکان و نوجوانان را فراهم کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه ۷.۵ میلیون نفر تحت پوشش سبد کالاهای حمایتی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: پوشش این افراد همچنان ادامه می‌یابد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیری سوء استفاده شرکت‌های خصوصی از نیروی کار به خصوص زنان را بسیار مهم تلقی کرد و بر اجرای بند حداقل دستمزد قانون کار تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا