اجتماعی و فرهنگی

امر به معروف و نهی از منکر فلسفه برپایی نظام دینی و جمهوری اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در همایش ملی قانون امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند فلسفه برپایی نظام دینی و جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: این دو فریضه آنقدر مهم است که ارکان یک نظام و همچنین روابط بین فردی را پوشش می‌دهد.

صادقی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای این نبود که به صورت فردی امر به معروف و نهی از منکر کند، بلکه قیام امام حسین(ع) علیه یک نظام فاسد حکومتی بود که موجب انحراف در دین شده بود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضایی این را بر خود فرض می‌دارد که این دو فریضه را اقامه کند. دستگاه قضایی در زمینه فرهنگ‌سازی و در بعد اجرایی و قضایی امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند.

وی بیان داشت: به همین دلیل همایش ملی قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه قضایی با همکاری دادستانی، ضابطین قضایی و بسیج برگزار شد که دستور آن از سال گذشته توسط آیت‌الله آملی لاریجانی صادر شد و محور اصلی آن قانون نهاده شد.

صادقی اضافه کرد: تمام استان‌ها در ۱۳ محور امر به معروف و نهی از منکر بررسی و مباحثه کردند و از طریق روش‌های تجربی، خلأهای قانونی و ظرفیت‌های قانونی شناخته شد.

وی در خاتمه گفت: این فعالیت‌ها در ۳۱ استان کشور صورت گرفت که نتیجه آن به صورت ۳۱ گزارش در آمد که در روزهای آینده ماحصل آن در ۴ گزارش در صحن عمومی اداره می‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا