مدیریت شهری

تونل شهید صیادشیرازی سه طبقه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مازیار حسینی، با بیان این مطلب اظهار کرد: هم اکنون مطالعات تونل شهید صیاد شیرازی که از یکی از معابر استراتژیک شهر تهران عبور می کند در حال انجام است.این تونل از میدان سپاه آغاز و پس از عبور از میدان بهارستان و محدوده بازار به منطقه شوش و بزرگراه آزادگان می رسد.

حسینی با اشاره به اینکه روزانه جمعیتی بیش از ۱۰برابر ساکنان منطقه ۱۲ به این منطقه وارد می شوند، گفت: در حال حاضر مسیرهای موجود در منطقه ۱۲، مسیرهای کاملی نیست. علاوه بر این با ساخت بزرگراه امام علی(ع) تقاضا در این محور افزایش یافت و حجم وسیعی از ترافیک به این محور وارد شده که به طور حتم ساخت امتداد بزرگراه شهید صیاد شیرازی به صورت تونل می تواند مکمل خوبی برای بزرگراه امام علی (ع) باشد.

وی با بیان اینکه وقتی بزرگراه شهیدصیاد شیرازی به میدان سپاه می رسد عملا کارکرد بزرگراهی آن محدود می شود، افزود: این تونل به گونه ای طراحی می شود که قبل از رسیدن به میدان شوش هیچ ورودی و خروجی به سطح خیابان نداشته باشد که البته با پیش بینی ساخت پارکینگ طبقاتی در تونل ، شهروندان می توانند خودرو خود را در این پارکینگ ها قرار داده و به محدوده بازار، مراکز تجاری و تاریخی دسترسی پیدا کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه شهروندان پس از خروج از تونل، با سیستم حمل و نقلی پاک به محدوده منطقه ۱۲ وارد می شوند، تصریح کرد: بحث راه اندازی تراموا در منطقه ۱۲ بسیار جدی است چرا که این سیستم ریلی سبک ،علاوه بر پاک بودن هزینه کمتری نیز دارد.

وی اضافه کرد: سیاست شهرداری تهران این است که در محدوده تاریخی مرکز شهر از یک سیستم حمل و نقلی پاک به عنوان بخش عمده ای از سیستم حمل و نقلی استفاده کند و دسترسی هایی که قرار است داشته باشیم خللی در محدوده بازار ایجاد نکرده و ترافیک را به این محدوده وارد نکند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از وظایفی که تونل شهیدصیاد شیرازی دارد این است که موجب کاهش محدودیتی که طرح ترافیک برای شهروندان ایجاد کرده می شود که البته این امر بدون شلوغ شدن محدوده انجام می شود.

وی با بیان اینکه کسانی که بخواهند از محدوده طرح ترافیک بدون وارد شدن به آن عبور کنند می توانند از تونل صیاد شیرازی استفاده کنند، اظهار داشت: تونل صیاد شیرازی در میدان شوش و بزرگراه بعثت، حدفاصل بعثت تا آزادگان دسترسی به روی سطح خواهد داشت .

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالعات در فاز یک است، افزود: اگر طرح طبق آن چه که در حال حاضر در حال مطالعه است انجام شود، تونل طولی در حدود ۹ کیلومتر خواهد داشت.

وی از سه طبقه اجرایی شدن تونل خبر داد و اظهار کرد: دو طبقه از تونل برای رفت و آمد و یک طبقه برای تاسیسات و جمع آوری آبهای سطحی پیش بینی شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه این پروژه، پروژه ای فوق العاده بزرگ و سنگین است، تصریح کرد: امیدواریم در صورتی که نتایج مطالعات مثبت شود و به تایید شهردار و شورای شهر تهران برسد شاهد به بار نشستن یک پروژه خوب دیگر در شهر تهران باشیم و باری از روی دوش مردم به خصوص در محدوده بازار و مرکز تاریخی شهر تهران برداشته شود.

به گفته معاون شهردار تهران با ساخت تونل صیاد شیرازی علاوه بر اینکه به محدوده طرح ترافیک احترام گذاشته ایم می توانیم از این محدوده عبور کنیم و محدودیت محرومیت تلقی نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا