اجتماعی و فرهنگی

ترکیبات غذایی کافئین‌دار در دانش‌آموزان ممنوع!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سعیده نهاوندی اظهار کرد: با توجه به اینکه حساسیت بالایی در خصوص یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد، توجه به تغذیه دانش‌آموزان اهمیت بسزایی دارد و از این رو تغذیه سالم باید مدنظر خانواده‌ها باشد تا دانش‌آموزان با انرژی بالا در کلاس حضور داشته باشند.

 

وی افزود: دانش‌آموزان باید دقت کنند که از خوردن تنقلاتی نظیر چیپس، پفک و نوشیدنی‌های گازدار پرهیز کنند و سعی کنند از نان و پنیر و سبزی و اگر مقدور بود از مغزهای خوراکی همچون گردو، بادام، فندق و … استفاده کنند، چرا که یک غذای کامل محسوب می‌شود.

 

نهاوندی تصریح کرد: نان و غلات با وجود پروتئین‌ها و ویتامین‌ها باعث بالا رفتن هوش دانش‌آموزان و میزان یادگیری آنها می‌شود. همچنین در کنار همه اینها خوردن میوه را فراموش نکنند، چرا که مواد غذایی که در بوفه‌های مدارس تهیه می‌شوند چندان به لحاظ بهداشتی مناسب نیستند و این مواد تاثیر مثبتی در یادگیری ندارد.

 

این متخصص تغذیه با یادآوری اینکه اگر کودکان هنگام شب به موقع بخوابند، صبح راحت‌تر بیدار می‌شوند، تاکید کرد: والدین سعی کنند در کنار فرزندان خود به صرف صبحانه بپردازند، چرا که این فضای گرم موجب می‌شود بچه‌ها با اشتهای بیشتری صبحانه خود را بخورند و با معده خالی در کلاس درس حضور پیدا نکنند. در این راستا نقش مادران غیرقابل انکار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا