اجتماعی و فرهنگی

نیاز یک سوم مدارس کشور به مقاوم‌سازی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اصغرفانی در شورای آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری- با تاکید براهمیت بومی سازی مراکز آموزشی ، افزود: امسال برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان ازبهمن ماه دانشجویان بومی هر منطقه را می‌پذیرد.

 

وی اظهار کرد: این طرح سبب می‌شود تا وضعیت رقابتی در هر منطقه ایجاد و زمینه برای ارائه ایده‌های جدید در راستای رفع نیازهای هر منطقه فراهم شود.

 

فانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۲میلیون و۸۲۰ هزار دانش آموز در ۱۲۲هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند ، تصریح کرد: مدارس امسال فعالیت خود را با حضور بیش از یک میلیون فرهنگی آغاز کردند و بیش از ۱۲۶میلیون جلد کتاب در این مدارس توزیع گردید.

 

وی خاطر نشان‌کرد: امسال ۱۲۰هزار دانش آموز جدید وارد مدارس شدند که نیاز به ۷۰۰۰ نیروی انسانی معلم جدید دارند اما نیروی جدیدی استخدام نشده واز نیروهای قبلی استفاده می‌شود.

 

یک سوم از مدارس کشور به مقاوم سازی نیاز دارند

 

فانی با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس افزود: این طرح در۱۲۲مدرسه استان همزمان با سایر استان های کشور در راستای بهره بری منابع انجام می‌شود.

 

وی بابیان اینکه اکنون دوسوم مدارس کشور مقاومت لازم در مقابل حوداث دارند، تصریح کرد: یک سوم از مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی دارند که برخی باید تخریب و بازسازی شوند.

 

فانی خاطر نشان کرد: با تخصیص اعتبارات در راستای مقاوم سازی مدارس استان‌های محروم در اولویت قرار دارند.

 

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و لزوم استفاده وسایل گرمایشی در مدارس اظهار کرد: باتوجه به اینکه درصدی از مدارس کشور بویژه در مناطق محروم فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند درراستای استانداردسازی این مدارس ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

فانی خاطرنشان‌کرد: امسال این بودجه کامل تخصیص نیافته است اما با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوان با تخصیص اعتبار ، این مشکل را برطرف کنیم.

 

 

فعالیت ۴۷۰۰ مدرسه با کمتر از ۵ دانش آموز

 

وی با تاکید برلزوم فعالیت مدارس ابتدایی در کلیه روستاهای کشور افزود: در سال گذشته ۱۱۰مدرسه ابتدایی کشور با تنها یک دانش آموز و ۴۶۰۰ مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز به فعالیت خود ادامه دادند.

 

فانی اظهار کرد: در برخی روستاها در دوره های متوسطه یک و دو به علت تخصصی بودن رشته‌ها ودروس مشکلاتی وجود دارد که درراستای رفع این مشکل مراکز شبانه روزی و روستا مرکزی در این مناطق ایجاد شده‌است.

 

به گفته وی، امسال اعتبارات مراکز شبانه روزی و هزینه جابجایی دانش آموزان در مراکز روستا مرکزی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 

 

نیروی انسانی و فضای آموزشی مناسب دوشاخصه اصلی در محرومیت زدائی

 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و فضای آموزشی دوشاخصه اصلی محرومیت زدایی هستند افزود: در سال ۹۴ استان هایی که در این دوشاخص زیر میانگین کشوری هستند در تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرند.

 

به گزارش ایسنا، در این شورا وزیر عالی آموزش وپرورش چهارمیلیارد تومان به آموزش وپرورش در راستای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام استان همچون ساخت یادمان شهدای فرهنگیان استان ، اردوگاه فرهنگی شهید چمران ، اصلاح مراکز آموزش و پروش استان و اتمام سالن های ورزشی نیمه تمام مراکز تخصیص داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا