سیاسی

کشته شدن ۵۰ غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شاهدان عینی و یک سازمان وابسته به گروه‌های معارض در سوریه می‌گویند دست‌کم ۵۰ غیرنظامی در جریان یکی از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در ماه گذشته کشته شده‌اند.

پایگاه مک‌کلاچی روز یکشنبه گزارش داد در جریان حمله هوائی این ائتلاف به رهبری آمریکا به یکی از قرارگاه‌های داعش در شهر «الباب» در نزدیکی مرز ترکیه دست‌کم ۵۰ شهروند غیرنظامی که در یک زندان موقت حبس شده بودند کشته شدند.

شاهدان عینی می‌گویند این حمله در روز ۲۸ دسامبر انجام شده است. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پیش از این انجام این حمله را اعلام نکرده بود اما روز شنبه پس از درخواست‌های مکرر این پایگاه مک‌کلاچی به انجام آن اعتراف کرد.

سرگرد پارتریک رایدر در یک ایمیل گفت: «هواپیمای گروه ائتلاف روز ۲۸ دسامبر به قرارگاه داعش در الباب حمله و آن را تخریب کرد.» به گفته این مقام ارتش آمریکا در این حمله شواهدی از تلفات غیرنظامی دیده نمی‌شود.

با این حال، آقای رایدر وعده داده است بررسی‌های بیشتر را در این مورد انجام دهد. اما «شبکه حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوریه هم گفته کشته شدن دست‌کم ۴۰ غیرنظامی را در ماه‌های بین آغاز حمله آمریکا در سوریه تا ۲۸ دسامبر در الباب به صورت مستند ثبت کرده است.

ائتلاف ضد داعش گروهی از کشورهای متحد آمریکا برای مقابله نظامی با گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش در سوریه است.

فعالیت چندماهه این گروه دستاوردهای اندکی داشته و تحلیلگران موفقیت‌های مهم نظامی علیه این گروه تروریستی را حاصل مشارکت نیروهای داوطلب در عراق می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا