ورزشی

بازیکنانی که کارت معافیتشان باطل شده باید در دوره آموزشی شرکت کنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار موسی کمالی در مورد تقسیم شدن فوتبالیست‌هایی که کارت معافیت‌نشان باطل شده است، اظهار داشت:‌این افراد در ستاد کل نیروهای مسلح تقسیم شده‌اند و باید با مراجعه به سازمان نظام وظیفه برگه اعزام خدمت خود را دریافت کنند. در آن برگه محل خدمت‌شان تعیین شده و نمی‌توانند به جای دیگری بروند.

وی ادامه داد: تیم‌های ملوان، تراکتورسازی، فجر سپاسی و نیروی زمینی تیم‌های نظامی هستند که باید این افراد در این تیم‌ها بازی کنند. ما با مشورتی که با تربیت بدنی نیروهای مسلح داشتیم این افراد را در تیم‌ها تقسیم کردیم.

معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سؤال که اگر بعد از تقسیم باشگاهی اعتراض کند که چرا بازیکنی ضعیف‌تری در اختیار آنها قرار گرفته است تصمیم چه می‌شود، گفت: این کار را ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده و هر باشگاهی که بازیکن نخواهد می‌تواند اعلام کند ما او را به یگان دیگری اعزام می‌کنیم. دست باشگاه‌ها نیست که بخواهند در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

کمالی عنوان کرد: تعدادی از این افراد ۱۹ مهر به دوره آموزش رفتند و تعدادی دیگر نیز ۱۹ آبان اعزام خواهند شد. دوره آموزشی ضروری است و همه افرادی که کارت معافیت‌شان باطل شده باید این دوره را بگذارنند و بعد بتوانند در لیگ برتر یا لیگ دسته اول بازی کنند.

وی عنوان کرد: طبق تصمیمی که گرفته شده این افراد حق هیچ گونه امضای قرارداد با باشگاه‌ها را ندارند و تنها باید از حقوق سربازی برخوردار باشند اگر غیر از این باشد هم با بازیکن و هم با باشگاه برخورد خواهد شد.

معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد اینکه گفته است این تصمیم یک نوع تنبیه برای فوتبالیست‌های متخلف است، گفت: اگر آنها را به یگان‌های نظامی اعزام می‌کردیم افکار عمومی می‌گفت با سرمایه‌ای ملی برخورد خوبی نشده است به همین دلیل تصمیم گرفتیم آنها در تیم‌های نظامی به فوتبال خود ادامه دهند اگر هم بخواهند در باشگاه‌ها کم کاری کنند یا خود را به مصدومیت بزنند با بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد آنها به یگان‌های دیگر منتقل خواهند شد. با هیچ کس هم در این زمینه شوخی نداریم. در مورد جرمی هم که کردند ورود نمی‌کنیم و آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

سردار کمالی در مورد بازیکنانی که کارت معافیت جعلی دارند و در خارج کشور بازی می‌کنند، تکلیف چیست، گفت: آنها تا سن ۵۰ سالگی مشمول خدمت هستند و طبق اعلامی که کردیم آنها دیگر نمی‌توانند در تیم ملی بازی کنند اگر این اتفاق بیفتد ما به آن ورود می‌کنیم. در مورد یکی از لژیونرها که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کند باید بگویم که کارت معافیت او به خاطر معلولیت مادرش بوده است ما پس از بررسی متوجه شدیم که این موضوع صحت دارد. اصل قضیه این بوده است که او به خاطر معلولیت مادر و برای نگهداری از او معافیت گرفته اما حالا چطور در آن سوی دنیا فوتبال بازی می‌کند نشان از ضعف قوانین ما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا