مدیریت شهری

مدیریت بوستان امام علی(ع) به بانوان محل سپرده شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شهردار منطقه ۱۸ در مراسم بهره برداری از این دو بوستان با اشاره به اینکه بوستان امام علی(ع) با وسعت ۱.۵ هکتار در محله طالقانی، بوستان یک هکتاری سهند در محله خلیج فارس و ۲.۷ هکتار فضای سبز ورودی بزرگراه آیت الله سعیدی امروز با تلاش جهادی به شهروندان منطقه ۱۸ تقدیم شده است، گفت: اهالی این محله مستحق تمامی امکانات رفاهی ،فرهنگی و خدماتی هستند وامروز پس از گذشت ۳۵ سال نخستین بوستان در این محله به بهره برداری رسیده است .

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اینکه قدردانی و استقبال بسیار گسترده شهروندان محله از احداث بوستان امام علی(ع) خطاب به مردم منطقه اظهارکرد: قدردانی شما شهروندان در مقابل این اقدام کوچک ما خادمین در منطقه ۱۸ نشان دهنده بزرگواری شماست که ما را در اقدامات بزرگتر در محله یاری می دهد .

وی تصریح کرد: در اقدامی نوین برای نخستین بار در کشور مدیریت بوستان امام علی(ع) به ۵بانوی خانه دار ساکن شهرک طالقانی سپرده می شود و نگهداشت این پارک به دست اهالی محله خواهد بود .
شهردار منطقه۱۸با تاکید بر وضعیت نابسامان ورودی محله طالقانی تصریح کرد: طی یک ماه آینده ورودی شهرک طالقانی تعیین تکلیف خواهد شد چرا که وضعیت بهم ریخته و نابسامان ورودی این محله در شان ساکنانش نیست.

به گفته نوروزی رسیدگی به وضعیت ورودی شهرک طالقانی اکنون در کمیسیون ماده ۱۰۰ قرار دارد .

وی در ادامه به شهروندان محله طالقانی وعده داد تا پایان سال جاری زمین های اطراف تعاونی مسکن نیروی انتظامی که به عنوان سرانه خدماتی منطقه ۱۸ تعیین شده اند به منظور افزایش سرانه فرهنگی ،خدماتی و اموزشی مورد بهره برداری قرار گیرند .

وی تصریح کرد: به پیشنهاد نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران طی هفته جاری تمامی درختان بوستان امام علی(ع) به نام یک شهید منطقه ۱۸ نام گذاری خواهد شد .

وی همچنین از آغاز عملیات برای ایجاد ۲۴ هکتار در قالب ۱۴ بوستان خبر داد و افزود: احساس من این است که تا پایان سال ۵۰ هکتار به پایان خواهد رسید که در این صورت یک متر به سرانه فضای سبز منطقه ای افزوده و از ۱۵.۲ با ۱۶.۲ متر مربع سرانه فضای سبز خواهیم داشت.

به گفته وی، ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار جدا از تملک زمین برای این بوستان و ۸۰۰ میلیون تومان برای بوستان سهند صرف شد تا هزینه های مربوز به امکانات ورزشی، تجهیز زمین بازی کودکان، زمین ورزی و سرویس بهداشتی تامین شود. در واقع با اعتبار ۲ میلیارد تومان ۲.۵ هکتار فضای سبز استاندارد در این منطقه ایجاد شده است.

نوروزی در رابطه با امکانات ورزشی بوستان امام علی اظهار کرد: از اولین روز اداره ورزش ما در زمینه ورزش صبحگاهی فعالیت خواهد کرد به علاوه ست ورزشی در این بوستان نصب شده است.

منطقه ۱۸ به لحاظ سرانه ورزشی وضعیت مطلوبی دارد ما چهار مجموعه ورزشی آبی در سطح منطقه۱۰هزار نفری امام علی داریم که تقریبا درهیچ یک از مناطق دیگر به این شکل نداریم. به علاوه تا پایان سال ۱ خانه کشتی در محله ۱۷ شهریور و یک استخر سونا در محله گلدسته نیز به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، به رغم سرانه ورزشی برخوردار در سرانه فرهنگی کمبود احساس می شود.

طلایی: پیام تقدیر شهروندان از شهردار منطقه۱۸را به نمایندگان مردم ابلاغ می کنم

در ادامه این مراسم مرتضی طلایی نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اقدامات جهادی شهرداری منطقه۱۸در ارتقا فضای سبز و سرانه فرهنگی این منطقه گفت: بسیار زیباست که در روزی که به نام روز خانواده نام گذاری شده بوستانی که به نام نامی امام علی(ع) نام گذاری شده افتتاح می شود.

وی با تاکید بر اینکه طی دوره مدیریت دکتر قالیباف سرانه فضای سبز شهر تهران افزایش چشمگیری داشته است، گفت :اوایل انقلاب در تهران تنها ۷۵ بوستان در شهر تهران وجود داشت این درحالیست که اکنون بالغ بر ۲ هزار بوستان در شهر تهران وجود دارد که سرانه فضای سبز شهر تهران را به ۱۵ متر مربع رسانده است .

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد :همانطور که جنگ را شهروندان و مردم اداره کردند امروز هم بسیاری از موفقیت های مدیریت شهری در تهران مدیون همراهی شهروندان است .
طلایی ادامه داد : با صراحت باید گفت این منطقه نیازمند افزایش سرانه های فرهنگی و اجتماعی و خدماتی است، لذا اکنون با ورود نیروی کارآمدی مانند دکتر نوروی فرصت های بالقوه به فرصت های بالفعل تبدیل می شود .

وی با تاکید بر اینکه اکنون در منطقه ۱۸ از منابع به صورت بهینه استفاده می شود، گفت :شهروندان سرمایه اصلی مدیریت شهر هستند. اگر کسی بتواند به درستی از منابع انسانی موجود استفاده کند قطعا پول به همراهش خواهد آمد.آنهایی که به بهانه کمبود منابع مالی کار نمی کنند قطعا متضرر خواهند شد.

وی تصریح کرد: قدردانی شما از شهردار منطقه نشان از رضایت مندی شهروندان از ارتقا ارایه خدمات دارد. لذا به عنوان نماینده مردم پیام قدردانی شهروندان منطقه ۱۸ از دکتر نوروزی را فردا در صحن علنی و تریبون شورا ابلاغ خواهم کرد .

وی در ادامه به احداث بوستان مادر در ادامه مسیل کن اشاره کرد و گفت:۲۳ هکتار بوستان در منطقه ۱۸ تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. قطعا با همت جهادی مدیریت این منطقه کسری های سرانه های فرهنگی و اجتماعی و خدماتی منطقه ۱۸ جبران می شود. در عین حال شورای اسلامی شهر نیز از تمامی طرح های فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۸ پشتیبانی خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا