مدیریت شهری

نوروزی: سرانه فرهنگی ـ خدماتی شهرک طالقانی افزایش می یابد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین همزمان با روز تکریم خانواده ۵.۵ هکتار فضای سبز در قالب دو بوستان امام علی ع ، بوستان سهند در منطقه ۱۸ با حضور مرتضی طلائی نائب رییس شورای اسلامی شهر ، حجت الاسلام والمسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، وحید نوروزی شهردار منطقه ۱۸ و جمع کثیری از شهروندان شهرک طالقانی به بهره برداری رسید .

وحید نوروزی شهردار منطقه ۱۸ در مراسم بهره برداری از ۵.۵ هکتار فضای سبز منطقه با اشاره به اینکه بوستان امام علی با وسعت ۱.۵ هکتار در شهرک طالقانی ، بوستان ۱ هکتار بوستان سهند در محله خلیج و ۲.۷ هکتار فضای سبز ورودی آیت الله سعیدی امروز با تلاش جهادی و طی مدت ۹۰روز به شهروندان منطقه ۱۸ تقدیم شده است گفت :اهالی این شهرک مستحق تمامی امکانات رفاهی ،فرهنگی و خدماتی هستند که پس از گذشت ۳۵ سال نخستین بوستان در این شهرک امروز به بهره برداری رسیده است .

وی افزود: زمین مورد نظر متعلق به مالک خصوصی بود که در قالب کمیسیون ماده ۵ توافق کردیم و مجوز ساخت در قالب مسکونی ۳۰ در صد از زمین در ازای قرار گرفتن ۷۰ درصد از زمین به عنوان سرانه فضای سبز به مالک داده شده است .

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اینکه قدردانی و استقبال بسیار گسترده شهروندان محله از احداث بوستان امام علی گفت :قدردانی شما شهروندان در مقابل این اقدام کوچک ما خادمین در منطقه۱۸ نشان دهنده بزرگواری شماست که ما را در اقدامات بزرگتر در محله یاری میدهد .

نوروزی تصریح کرد :در اقدامی نوین برای نخستین بار در کشور و طی حکمی از سوی شهرداری منطقه مدیریت بوستان امام علی به ۵ بانوی خانه دار ساکن شهرک طالقانی سپرده می شود که امیدوارم با نگهداشت این پارک به دست اهالی شهرک و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در این بوستان ،شهروندان این شهرک بتوانند به بهترین نحو از آن استفاده کنند .

وی با بیان این که سیاست اصلی شهرداری منطقه ۱۸ حفظ کاربری های فضای سبز زمین هاست گفت : بوستان سهند در قالب توافقی به شهرداری واگذار شده بود و درختان کاج ۴۰ ساله در آن قرار داشت که به منظور حفظ آنها بوستان سهند در قالب بوستان جنگلی به بهره برداری رسیده است . همچنین علاوه بر آن نیز ورودی زرند به بزرگراه آیت الله سعیدی و ورودی میدان سروری ۲.۷ هکتار فضای سبز را در ۳-۴ ماه اخیر ایجاد شده است.

به گفته وی، ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار جدا از تملک زمین برای این بوستان و ۸۰۰ میلیون تومان برای بوستان سهند صرف شد تا هزینه های مربوز به امکانات ورزشی، تجهیز زمین بازی کودکان، زمین ورزش و سرویس بهداشتی تامین شود. در واقع با اعتبار ۲ میلیارد تومان ۲.۵ هکتار فضای سبز استاندارد در این منطقه ایجاد شده است.

شهردار منطقه ١٨ با اشاره به احداث بوستان مادر با وسعت ۲۳ هکتار که ادامه بوستان نهج البلاغه و جوانمردان است در حاشیه رود کن گفت :بوستان مادر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که مطمئن هستم موجب جذب گردشگران خواهد شد.

نوروزی همچنین از آغاز عملیات برای ایجاد ۲۴ هکتار در قالب ۱۴ بوستان خبر داد و افزود:. احساس من این است که تا پایان سال ۵۰ هکتار فضای سبز در منطقه ١٨ به بهره برداری خواهد رسید که در این صورت یک متر به سرانه فضای سبز منطقه ای افزوده و از ۱۵.۲ با ۱۶.۲ متر مربع سرانه فضای سبز خواهیم رسید .

این مقام مسئول همچنین به وضعیت نابسامان ورودی شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت : ورودی شهرک حتما” در شان شهروندان این محله نیست به همین منظور طی یک ماه آینده ورودی شهرک طالقانی تعیین تکلیف خواهد شد ،اکنون رسیدگی به وضعیت ورودی شهرک طالقانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ قرار دارد .

وی در ادامه به شهروندان شهرک طالقانی وعده داد تا پایان سال جاری زمین های اطراف تعاونی مسکن نیروی انتظامی که به عنوان سرانه خدماتی منطقه ۱۸ تعیین شده اند به منظور افزایش سرانه فرهنگی ،خدماتی و اموزشی مورد بهره برداری قرار گیرند .

وی تصریح کرد : به پیشنهاد نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران طی هفته جاری تمامی درختان بوستان امام علی به نام یک شهید منطقه ۱۸ نامگداری خواهد شد .

در ادامه این مراسم مرتضی طلایی نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اقدامات جهادی شهرداری منطقه در ارتقاءفضای سبز و سرانه فرهنگی منطقه ۱۸ گفت : بسیار زیباست که در روزی که به نام روز خانوداه نام گذاری شده بوستانی که به نام نامی امام علی ع مزین شده تقدیم شهروندان شهرک طالقانی میشود .

وی با تاکید بر اینکه طی دوره مدیریت  قالیباف سرانه فضای سبز شهر تهران افزایش چشمگیری داشته است گفت :اوایل انقلاب در تهران تنها ۷۵ بوستان در شهر تهران وجود داشت اما اکنون بالغ بر ۲ هزار بوستان در شهر تهران وجود دارد که سرانه فضای سبز شهر تهران را به ۱۵متر مربع رسانده است .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد : مردم سرمایه های یک شهر هستند ، همانطور که جنگ را شهروندان و مردم اداره کردند امروز هم بسیاری از موفقیت های مدیریت شهری در تهران ، مدیون همراهی شهروندان است .

طلایی ادامه داد : با صراحت باید گفت متأسفانه منطقه ۱۸ انطور که شاید و باید در بخش های گوناگون خدمات دریافت نکرده و نیازمند افزایش سرانه های فرهنگی و اجتماعی و خدماتی است لذا اکنون با ورود نیروی کارامدی به مانند دکتر نوروزی فرصت های بالقوه به فرصت های بالفعل تبدیل می شود ،چرا که با اعتقاد راسخ ایشان از منابع به صورت بهینه استفاده خواهد شد .

وی گفت :شهروندان سرمایه اصلی مدیریت شهر هستند اگر کسی بتواند به درستی از منابع انسانی موجود استفاده کند قطعا"پول به همراهش خواهدآمد،آنهایی که به بهانه کمبود منابع مالی کارنمی کنند،قطعا" متضررخواهند شد .

وی تصریح کرد : قدردانی شما از شهردار منطقه نشان از رضایت مندی شهروندان از ارتقا ارایه خدمات دارد لذا به عنوان نماینده مردم پیام قدردانی شهروندان منطقه ۱۸ از جناب دکتر نوروزی را فردا در صحن علنی و تریبون شورا ابلاغ خواهم کرد .

وی در ادامه به احداث بوستان مادر در ادامه مسیل کن اشاره کرد و گفت :۲۳ هکتار بوستان در منطقه ۱۸ تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید ،قطعا" با همت جهادی مدیریت این منطقه کسری های سرانه های فرهنگی و اجتماعی و خدماتی منطقه ۱۸ جبران می شود ،در عین حال شورای اسلامی شهر نیز ازتمامی طرح های فرهنگی و خدماتی منطقه ۱۸ پشتیبانی خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا