اجتماعی و فرهنگی

تجهیز تمامی معابر ورودی و خروجی پایتخت به سیستم تردد شمار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ایلوش وزیری با بیان اینکه ۱۴ معبر ورودی و خروجی شهر تهران به سیستم تردد شمار مجهز شده اند، اظهار داشت: این سامانه به طور مستمر آمار حجم و سرعت انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین ورودی و خروجی از تهران را به طور خودکار ثبت می کند که این آمار و اطلاعات برداشتی به طور لحظه ای (online) قابل مشاهده و بررسی است.

وی افزود: امروزه نه فقط وضعیت کلانشهرها، بلکه شهرهای کوچک و بزرگ را بر اساس حجم تردد وسایط نقلیه و خودروها می توان سنجید.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تصریح کرد: اطلاعات مربوط به آمد و شد انواع وسایل نقلیه و در واقع آمار تردد، یکی از اساسی ترین و مهم ترین آمار مورد نیاز در مدیریت راه ها، برنامه ریزی برای کنترل و نظارت بر عبور و مرور وسایل نقلیه، تعیین زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز در شبکه جاده ای گذرگاه های درون شهری و برون شهری و در عین حال تعمیر و نگهداری راه هاست.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای تشخیص دقیق وضعیت و حجم ترافیک در ساعات مختلف روزهای عادی، تعطیلات و روزهای پایانی هفته، تردد شمارهایی در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب شده است تا از این طریق میزان ورود و خروج خودروها به شهر مشخص شود.

وزیری با بیان اینکه همچنین نصب و راه اندازی سیستم و دوربین های پلاک خوان در مبادی ورودی و خروجی شهر در دستور کار است تا امکان نظارت دقیق تر بر وسایل نقلیه فراهم شود گفت: با استفاده از سیستم پلاک خوان به طور مثال می توان از خروج تاکسی های شهر تهران از محدوده شهری جلوگیری کرد و نظارت بهتر و دقیق تری بر عملکرد خودورهای سنگین داشت.

وی تصریح کرد: با استفاده از سیستم ها هوشمند امکان مدیریت دقیق تر و بهتر برترددها به وجود می آید و همچنین زمینه کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز فراهم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا