استان

بصیری پور: شوراها، نهاد ناظر و تشریفاتی نیستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در جلسه هم اندیشی شورای اسلامی استان که در شهرداری قزوین برگزار شد٬ غلامرضا بصیری پور اظهار کرد: اولین حرکت در مسیر پویایی شوراها باید رسیدن به جایگاه واقعی شوراها و استفاده از ظرفیت قانونی و نیروی انسانی باشد.

 

وی افزود: طرحی در مجلس مطرح شده است که شهردار را مردم انتخاب کنند که با تصویب آن شوراهای شهر نهادی تشریفاتی می‌شود که اختیاری ندارند.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: برخی اظهار نظرها می شود که شورای شهر هم اکنون شورای شهرداری است، این در حالی است که در حال حاضر ۱۲۳۰ شورای شهر در کشور فعالیت دارند.

 

وی تاکید کرد: شوراهای شهر در کشور بودجه ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی تصویب کرده‌اند که شهرداران باید آن را تامین کنند که در توسعه اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد.

 

بصیری پور یادآور شد: بنابر ماده ۱۰۲ قانون اساسی ما می‌توانیم طرح‌های پیشنهادی را مستقیم به مجلس بدهیم و این ظرفیت خوبی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

 

وی تاکید کرد: در۱۴ سال گذشته از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و طی این سال‌ها تنها ۶۶ طرح به مجلس ارسال شده؛ اما ما در ۸ ماه گذشته ۳۰ طرح به مجلس ارسال کرده‌ایم.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: شوراها از ارکان تصمیم گیری کشور محسوب می‌شوند؛ این درحالی است که عده‌ای شوراها را ناظر می‌پندارند؛ این وظیفه مجلس است که شورا و توانمندی آن را باور کند.

 

بصیری‌پور یادآور شد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد آموزش است که امسال بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا