اجتماعی و فرهنگی

هلال احمر در حوزه سلامت به کمک دولت می آید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فرح ناز رافع که در استان گلستان به سر می برد، با بیان اینکه طرح باران مهربانی ویژه کمک به بیماران نیازمند به عنوان یکی از برنامه های اجرایی سفرنامه مذکور است ، افزود: هدف اصلی این اقدام اطلاع رسانی و دعوت از مردم جهت ترویج امور انسان دوستانه در راستای نیازهای روز جامعه  از جمله تامین سلامت است.

وی گفت: اجرای برنامه با حضور علیرضا افتخاری خواننده معروف کشور، جشنواره غذا و میان وعده سالم، ویزیت رایگان با راه اندازی ایستگاه تونلهای سلامت، آموزشهای خود امدادی، خودمراقبتی و پیشگیرانه در خصوص  مسایل بهداشتی ، اصلاح و بهبود تغذیه و نیز سرطان های شایع زنان ، غربالگری فشارخون، تست قند و فشار خون، نمایشگاه خیریه آثار معلولین، نقاشی زنده با محوریت سلامت و مردم، اجرای مسابقه کمکهای اولیه  پیامکی در سطح کشور، از برنامه های این سفرنامه در استان گلستان است.

آگاهی نداشتن دانش آموزان مدارس حومه شهر از مسایل اولیه بهداشتی و جلوگیری از بیماریهای شایع در این مدارس، آشنا نبودن برخی از مردم با بیماری های واگیردار مانند سل که طبق بررسی ها  استان گلستان منطقه مطرح در این زمینه است به گفته رئیس سازمان داوطلبان از دیگر مشکلات شناسایی شده در گرگان است که در این سفرنامه آموزش های لازم و اولیه در این موارد ارائه می شود.

رافع، راه اندازی بانک امانات پزشکی را در مرکز گلستان به عنوان نخستین استان کشور یکی دیگر از اقدامات در حوزه تامین سلامت نیازمندان بیان کرد و گفت: در این بانک کلیه تجهیزات پزشکی بیماران نیازمند مانند تشک مواج، اکسیژن، عصا، واکر، ویلچر از سوی خیرین تامین و با اطلاع رسانی عمومی در اختیار آنان قرار می گیرد و پس از رفع نیاز برگشت داده می شود.

معرفی اقدامات نیکوکارانه خیرین شهرستان بندرگز، ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص داوطلب جمعیت در قالب اعزم کاروان های سلامت به مناطق روستایی استان، ارائه خدمات فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، توزیع بسته های بهداشتی در میان خانواده های نیازمند و مهدهای کودک، پایش سلامت شهروندان در چادرهای سلامت و… از آیتم هایی بود که در مقابل دوربین برنامه صبح بخیر ایران قرار گرفت.

سفرنامه سلامت و امید از سوی جمعیت هلال احمر به عنوان برنامه معین و کمک کننده دولت در حوزه سلامت و در راستای طرح تحول نظام سلامت با هدف ساماندهی، جلب مشارکت خیرین و رفع مشکلات حوزه سلامت در قالب ۴۸ برنامه در ۱۲ استان کشور اجرا می شود.

همچنین وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر نیز به تشریح برنامه سفرنامه سلامت و امید در استان گلستان پرداخت و گفت: سفرنامه سلامت و امید و با رویکرد پیشگیری در حوزه سلامت و ارائه خدمات مشاور تغذیه و پیشگیری از سرطانهای شایع زنان ۲۷ تا ۳۰ مهرماه برای نخستین بار در استان گلستان برگزار می شود.

وی افزود: در ۴ شهرستان استان، چادر زده می شود که در آن اهدای خون، ویزیت رایگان، تست غربالگری، قند خون و فشار خون، جذب کمکهای مردمی برای حمایت از بیماران نیازمند و ارائه خدمات سلامت به سالمندان انجام می شود.

رحمتی ادامه داد: کاروان سفرنامه سلامت و امید ساعت ۸ تا ۱۰ صبح یکشنبه ۲۷ مهرماه در میدان دارایی شهرستان بندر گز، دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در میدان امام خیمنی (ره) شهرستان گمیشان، سه شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در پارک شهر گرگان و چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸در میدان قابوس شهرستان گنبد کاووس اجرا می شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در هریک از این روزها برنامه ها به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، اظهارداشت: در این برنامه به معرفی خیران در حوزه سلامت به جهت ایجاد رغبت برای سایر افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردارند، خواهیم پرداخت.

رحمتی با بیان اینکه در برنامه کاروان سفرنامه سلامت و امید حضور و مشارکت مردم را خواهیم داشت، گفت: اعزام کاروانهای سلامت، ارائه خدمت سلامت به سالمندان در قالب طرح نیابت، خود امدادی و آموزشهای پیشگیرانه از بعضی بیماریها در استانهای مختلف به تناسب با نیاز استانها متفاوت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا