اجتماعی و فرهنگی

بیش از ۴۰ درصد جرائم سایبری در ایران جنبه فرا ملی دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس سایبری کشور در حاشیه بازدید از قسمت های مختلف سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی، برگزاری این نمایشگاه ها را یکی از موثرترین گام ها در ایجاد اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی نشان دهنده این است که پلیس ایران، پلیسی علمی و مجهز به فناوری روز دنیاست که مشارکت مردم را در ایجاد امنیت در جامعه مهم می شمارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده عدم وابستگی ما به کشورهای خارجی با تولید تجهیزات داخلی است، افزود: پلیس فتا از ابتدای تشکیل به تولید محصولات داخلی توجه خاصی داشته و سعی کرده با خود باوری و استفاده از توان داخلی مهندسان و متخصصان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی نسبت به تولید تجهیزات فارنزیک در حوزه موبایل فارنزیک و شبکه اقدامات موثری را انجام دهد.

رئیس پلیس فتای ناجا اعلام کرد: در آینده ای نزدیک به غیر از آزمایشگاه های معین، سایر پلیس فتای استان ها نیز مجهز به تجهیزات صد درصد ایرانی به منظور تشخیص، پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری خواهند شد.

وی افزود: امیدواریم همه بخش های کشور بیش از گذشته در حوزه فناوری اطلاعات فعال شوند و با اقدامات چشمگیری مانند نهضت تولید نرم افزاری و ایجاد شبکه ملی اطلاعات و غیره که در کشور وجود دارد سطح وابستگی کشور مان را به حداقل ممکن بلکه به صفر برسانند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارتباط آنلاین پلیس فتا ناجا با ۱۳۰ پلیس سایبری دنیا در پی جویی جرایم سایبری، بیان داشت: در کشورهای اروپایی ۷۰ درصد جرائم سایبری جنبه فرا ملی دارد ولی در کشور ما بیش از ۴۰ درصد جرائم سایبری جنبه فرا ملی پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی جرمی جنبه بین المللی پیدا کند همه کشورها در تشخیص، پیشگیری و مقابله جرائم فضای سایبری به تعامل و همکاری با همدیگر نیازمندند، گفت: امروز پلیس فتای ناجا قادر به کشف ۹۰ درصد جرایم سایبری است که درصد زیادی از این جرائم، جرائم بین المللی هستند.

رئیس پلیس فتای ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر پلیس سایبری کشورها با محوریت سازمان اینترپل بر این باور هستند که بتوانند اصلی ترین چالش در فضای مجازی یعنی پنهان ماندن هویت را از بین ببرند تا هیچ فرد مجرمی نتواند با استفاده از ابزارهای گوناگون خود را در این فضا پنهان کرده و ا عمال مجرمانه خود را انجام دهد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930727000128#sthash.VIJ46s1E.dpuf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا