اجتماعی و فرهنگی

نصب نماد حرم امام رضا(ع) در ورودی تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اکبر انجمنی گفت: قرار است نرسیده به میدان آقانور نمادی از حرم امام رضا(ع) نصب شود چرا که جاده خراسان ابتدای مسیری است که گردشگران باید آن را به سمت مشهد طی کنند. از سوی دیگر این بخش از شهر  یکی از مهمترین ورودی های تهران به حساب می آید.

وی ادامه داد: به همین علت در زمینه نصب المان مشاور گرفته ایم تا روی طراحی آن مطالعه انجام شود. همچنین از آنجا که جاده خراسان یکی از ورودی های تهران است، برای ایجاد فضای گردشگری و فضای سبز ده میلیارد تومان هزینه شده است.

انجمنی همچنین از ایجاد تفرجگاهی در محدوده منطقه ۲۰، ۱۵ و ۱۳ خبر داد و گفت: این تفرجگاه در محدوده خجیر، کوه بی بی شهربانو و زندان هارون الرشید در قالب طرح کوهسار شرقی ایجاد می شود.

پیش از این در سال ۹۱  مدیر‌عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران‌ گفته بود: نمادی از حرم مطهر امام رضا (ع) در ورودی شرق تهران محدوده محور خاوران – شریف‌آباد تا پیش از نوروز ۹۲ نصب می شود. 

مدیرکل حریم شهر تهران نیز گفته بود که اولویت دوم ساماندهی دروازه های ورودی تهران، محور جاده خراسان و اتوبان امام رضا است و به دلیل ویژگی های خاص این محدوده که محل عبور زائران است ، طراحی این دروازه با پیش بینی المان های اسلامی انجام شده تا در نهایت نشانگر مقصد زائران بارگاه ملکوتی امام رضا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا