اجتماعی و فرهنگی

پیش‌بینی بودجه تعمیر و نگهداری مدارس در اعتبارات ۹۴

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی‌اصغر فانی در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با حضور ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۲۲ هزار مدرسه و با تلاش یک میلیون فرهنگی آغاز شد، اظهار کرد: یقینا فضاهایی که خیرین مدرسه‌ساز در احداث آن نقش داشتند به ما کمک کرد تا سال جدید را با قوت آغاز کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش در دولت یازدهم کار خود را با پنج سیاست اصلی از جمله تمرکززدایی در آموزش و پرورش، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی نیروی انسانی آغاز کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با بیان اینکه هرگاه که کار را به مردم سپردیم، موفق شدیم، اظهار کرد: اعتماد به مردم، اتکا و کمک گرفتن از آنها می‌تواند در رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی موثر باشد. بحث توسعه مشارکت در آموزش و پرورش یک سیاست جدی و تغییرناپذیر است و بارزترین مظهر این مشارکت کمک خیرین مدرسه‌ساز است.

فانی افزود: خیرین سال‌ها پیش جهادی را آغاز و همچنان با قوت ادامه می‌دهند. براین اساس می‌توان گفت به طور متوسط روزانه ۷.۵ کلاس درس پس از انقلاب اسلامی توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های خیرین‌ساز تحصیل می‌کنند، گفت: ۲۰ درصد کلاس درسی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده توسط خیرین بوده که رقم بسیار بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که مدرسه‌سازی یک صدقه جاریه است. به این معنا که ممکن است خیر مدرسه‌ساز با ساخت یک مدرسه که اثرش به طور جاری و ساری برقرار است، از ثواب و اجر اخروی بهره‌مند شود. اگر میانگین استفاده از کلاس درس را ۳۰ سال در نظر بگیریم و هر کلاس درس ۳۰ دانش‌آموز داشته باشد، می‌توان گفت که طی ۳۰ سال از عمر یک کلاس ۹۰۰ دانش‌آموز تحصیل خواهند کرد و این ثواب برای خیر مدرسه‌ساز باقی می‌ماند.

فانی ضمن تاکید بر اینکه باید مدرسه‌ای که توسط خیر ساخته می‌شود، با عنوانی که موردنظر اوست نامگذاری شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش اجازه تغییر نام و یا کاربری آن مدرسه را بدون اذن آن خیر نخواهد داشت. طی یک سال اخیر دو مورد خلاف قانون اتفاق افتاده بود که اصلاح و نظر خیر تامین شد.

وی افزود: در کنار مدارسی که ساخته می‌شود، نیاز به تعمیر و نگهداری مدارس موجود وجود دارد. آموزش و پرورش تلاش می‌کند در اعتبارات سال آینده بودجه‌ای برای تعمیر و نگهداری مدارس لحاظ کند. البته خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند در امر تعمیر و نگهداری مدارس هم به ما کمک کنند.

وزیر آموزش و پرورش به رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز پیشنهاد کرد تا کمیسیون‌هایی در این جامعه تشکیل و روی موضوعات مختلفی بحث و گفت‌وگو شود تا خیرین مدرسه‌ساز در کنار امر مدرسه‌سازی ، فعالیت‌های دیگری را نیز از جمله کمک به اداره مدارس شبانه‌روزی، پرداخت بخشی از هزینه ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را تقبل کند.

فانی با بیان اینکه آمادگی داریم در زمینه‌های دیگر نیز با خیرین مدرسه‌ساز مشارکت داشته و در خدمت آنها باشیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ مدرسه با ۵۷۰۰ کلاس درسی و ۹۰۰ هزار متر مربع زیربنا توسط خیرین در حال احداث است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا