مدیریت شهری

آمار موش‌های پایتخت تا پایان هفته مشخص می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت الله حافظی با اشاره به برنامه ریزی هایی که شهرداری تهران در رابطه با کاهش تعداد موش های در خیابان ها و معابر شهر انجام داده است، بیان کرد: به طور دقیق نمی دانم داروهای وارده برای مبارزه با موش ها از کدام کشور وارد شده است، اما بررسی ها حاکی از آن است که یک روش علمی جدید از سوی شهرداری تهران در مبارزه به کار گرفته شده است .

این عضو شورای شهر گفت: این روش جدید می تواند مبنای خوبی برای سرشماری باشد.البته در مقایسه با شش ماه گذشته به نظر می رسد، آمار موش ها در خیابان های پایتخت به طور محسوسی کمتر شده است.

وی با بیان اینکه هنوز با رسیدن به نقطه مطلوب درخصوص کنترل جمعیت و مبارزه با جانوران مضر شهری کمی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد قضاوت نهایی در خصوص اقدامات مدیریت شهری را می توان آبان ماه ارزیابی کرد چرا که قرار است سر شماری تا پایان مهرماه صورت بگیرد و قضاورت شورای شهر به آبان موکول می شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد: گزارش هایی که بر روی کاغذ نوشته می شود تنها مبنای قضاوت شورای شهر نیست بلکه نظر مردم هم مبنای این قضاوت است که آنچه از این نظرات بر می آید حاکی از کاهش قابل توجه تعداد موش ها در شهر است .

حافظی افزود: قبلا شکایت های زیادی از سوی مردم صورت می گرفت و مراکز گزارش گیری و ملاحظات عینی حکایت از تعداد بالای این جانور در شهر بود اما اکنون این آمارها نشان از کاهش قابل ملاحظه تعداد موش ها دارد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر درباره آمارهای غیر رسمی که گفته شده بود تهران ۵۰ میلیون موش دارد، این اظهار نظر را رد کرد و گفت: این اظهارات گمانه زنی هایی است که دور از منطق است و به نظر نمی رسد تعداد موش های تهران بیش از ۵ میلیون باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا