شورای شهر

شورا تنها تاکید به برگزاری انتخابات شورایاری ها دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتض طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان قرائت پاسخ تهیه شده برای اعتراض اعتراض فرمانداری تهران در خصوص مصوبه پیگیری و برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورایاری های محلات یاد آورشد: در هفته گذشته جلسه مشترکی با وزیر کشور، فرماندار و رییس شورای عالی استانها داشتیم که در آنجا به این تصمیم رسیدیم که موضوع برگزاری انتخابات شورایاری های محلات با پاسخ به اعتراض فرمانداری اگر به هیات حل اختلاف کشیده شد در آنجا به برگزاری انتخابات رای مثبت داده شود. کاری که بای انتخابات سومین دوره نیز به توافق رسیدیم.

احمد مسجد جامعی ه تجربه برگزاری انتخابات سومین دوره شورا یاری ها داشت ضمن تاکید بر اینکه وزارت کشور با اصل شورایاری ها و انتخابات آنها مخالفتی ندارد گفت: در ماده ۷ قانون شورا ها بر اقدام شوراهای شهر برای تشکیل انجمن های امدادی و داوطلبانه با جلب موافقت دستگاههای ذی ربط برای برگزاری انتخابات تاکید شده است.

وی یادآور شد به همین منظور نهاد ذی ربط در شرایط فعلی وزارت کشور و شورای شهر برای برگزاری انتخابات از سوی خودش هیچ اصراری ندارد بلکه تمام تاکیدات شورا بر استمرار وجود و بقاء شورایاری هاست.

مسجد جامعی افزود: نهاد شورایاری ها تجربه کار مشترک اجتماعی را به همراه دارد و یکی از دستاوردهای شورایی است پس از آن باید دفاع کنیم. اینکه چه نهادی برگزار کننده انتخابات باشد مهم نیست مهم این است که نهاد شورایاری ها پابر جا بمانند.

مهدی چمران نیز ضمن تایید سخنان مسجد جامعی یاداور شد: در جلسات پی در پی که با وزیر کشور و معاون عمرانی ایشان داشته ایم همگی با انجام این کار موافق هستند چراکه به استناد بند  7 قانون شوراها  میتوانیم انجمن شورایاری ها تشکیل دهیم تنها نکته ابهام در چگونگی برگزاری انتخاباتش است.

در نهایت بند دیگری با این مضمون که "شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها پیشنهاد می کند وزرات کشور نسبت به تعیین مجری انتخابات تدابیر لازم را بیاندیشد." بهپاسخ نامه اعتراض فرمانداری اضافه شد و با رای اعضا این جوابیه به فرمانداری ارسال می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا