اجتماعی و فرهنگی

برگزاری مانور زلزله در مدارس و مهدهای کودک

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر عباس عطوف اظهارداشت: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی همه ساله به منظور حساس سازی و آگاه سازی جامعه در خصوص ضرورت آمادگی برای مواجهه با حوادث و ارتقای دانش و آگاهی چگونگی مقابله با اثرات ناشی از آن برگزار می شود.

وی افزود: امسال هم سازمان جوانان هلال احمر در این هفته برنامه های متفاوتی دارد که در استانهای مختلف برگزار می شود.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی سازمان جوانان هلال احمر درباره برنامه های انجام شده در این هفته گفت: تهیه و توزیع تراکت‏‌، بروشور و جزوات آموزشی در جهت ترویج فرهنگ خودامدادی و دیگر امدادی به مناسبت این هفته همراه نصب بنرهایی با هدف آگاه سازی عمومی، برگزاری مانور زلزله در مدارس و مهدهای کودک و برپایی نمایشگاه در نقاط مختلف و ایجاد ایستگاه های سلامت فرهنگی-امدادی با حضور نظام مند اعضای سازمان در اماکن پرتردد شهرستان ها از جمله برنامه های این هفته است.

وی همچنین از تشکیل کلاس های آموزشی مهارت های امدادی لازم توسط اعضای فعال و جدیدالورود دانش آموزان و غنچه های هلال خبر داد.

عطوف گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی نظیر نقاشی در مدارس و مهدهای کودک همیار با موضوعاتی از قبیل امدادرسانی در حوادث، آشنایی با فعالیتهای جمعیت هلال احمر در حوادث، نحوه خودامدادی در زلزله، سیل و سایر بلایای طبیعی، نحوه پناه گیری در طبیعت در هنگام وقوع زلزله و سایر بلایای طبیعی رایج در استانها از دیگر برنامه های این هفته است.

وی افزود: در این هفته همچنین نمایشگاه تجهیزات امدادی در معابر پرتردد شهرستان و هماهنگی برای حضور دانش آموزان و غنچه های هلال به منظور آشنایی با این تجهیزات و نحوه کار با آن ها برپا می شود و نشست علمی- امدادی با همکاری کانونهای دانشجویی هلال احمر در دانشگاه ها با حضور سایر اعضای کانونها برگزار می شود.

برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی به تفکیک استانها

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی سازمان جوانان هلال احمر درباره فعالیت های انجام شده در جمعیت های سایر استان ها گفت: در استان خراسان رضوی مانور ایمنی و اسکان اضطراری در سطح دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و علوم پزشکی استان خراسان در شهرستان های تربت حیدریه، گناباد، قوچان، درگز، تربت جام، کاشمر و مشهد برگزار می شود.

وی افزود: همچنین در این استان در ۵ کانون روستایی مانور امدادی برگزار می شود و به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در سطح مدارس استان مانور ایمنی برگزار می شود.

عطوف درباره برنامه های استان فارس در این هفته گفت: برگزاری ویژه دوره های کمک های اولیه در تمامی شعب جمعیت با حضور ۳ هزار و ۵۰۰ فراگیر، شرکت اعضای جوانان در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه در تمامی شعب استان، شرکت اعضای جوانان در نمایشگاه توانمندی های هلال احمر در ۲۶ استان و چاپ بنر، پوستر، تراکت و تیزر تلویزیونی با رویکرد آموزش همگانی از جمله برنامه های این هفته در شیراز است.

وی همچنین از برپایی چادر سلامت جوانان و آموزش فشارخون و قندخون توسط اعضا، فراخوان و جذب اعضا در مکان های عمومی کلیه شعب، حضور در دانشگاه ها و جذب اعضا، شرکت اعضای جوانان در برنامه های اهدای خون و برگزاری آموزش های چهره به چهره در مکان های عمومی شهرستان ها به عنوان دیگر برنامه های استان شیراز در هفته کاهش بلایای طبیعی یاد کرد.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی سازمان جوانان هلال احمر همچنین در تشریح برنامه های جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: آموزش امداد و کمک های اولیه در همه کانون ها، برپایی چادر در دانشگاه ها، حوزه های علمیه، روستاها و میادین شهرها به منظور جذب علاقه مندان به عضویت در کانون ها، برگزاری اردوی یک روزه به منظور جذب اعضای جدید با رویکرد معرفی جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان‏، برگزاری مراسم تجلیل از اعضای جوان فعال کانون ها و ارسال پیامک برای دبیران و اعضای کانون ها با مضامین آموزشی ویژه این هفته برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در این هفته مجمع عمومی کانون ها تشکیل شده و در کانونهای جدیدالتاسیس یا کانون هایی که مدت انتصاب دبیر به پایان رسیده است، انتخابات برگزار می شود.

عطوف افزود: برگزاری مانور امدادی با مشارکت دانش آموزان فعال طرح دادرس در مدارس استان اصفهان، برگزاری مسابقه پیامکی ویژه اعضا با رویکرد کاهش اثرات بلایای طبیعی و برگزاری مانور توسط تیم مداخلات اجتماعی از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این هفته است.

برپایی ایستگاههای سلامت در شعب

عطوف درباره اهم فعالیتهای معاونت امور جوانان استان تهران در هفته کاهش بلایای طبیعی گفت: فراخوان عضویت و جذب جوانان، برپایی ایستگاه های سلامت در شعب و سطح شهر و کانون های دانشجویی، برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس، برگزاری مانور تخلیه و پناهگیری صحیح در هنگام وقوع زلزله در مدارس، برگزاری مانور تخلیه و پناهگیری صحیح در هنگام وقوع زلزله در مهدهای کودک، توزیع بروشور در مدارس و سطح شهر و برپایی ایستگاه نقاشی صلح و دوستی به صورت ویژه در برج میلاد از مهم ترین برنامه های معاونت امور جوانان تهران است.

وی همچنین از آموزش خودامدادی ویژه دانش آموزان، برگزاری کلاس های آموزشی، برگزاری مانور زلزله در دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم(واحد پرند)، برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای جوانان در کانون های دانشجویی در دانشگاه های شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم تحقیقات و امام صادق(ع) پردیس خواهران به عنوان دیگر برنامه های این هفته استان تهران یاد کرد.

به گفته عطوف، تهرانی ها در هفته کاهش بلایای طبیعی در سطح دانشگاه امام صادق، شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی ایستگاه سلامت برپا می کنند و در فضای دانشگاه ها در جهت ارائه آموزش های شناخت دیابت و مشاوره در دانشگاه آزاد تهران شمال، تهران مرکز، واحد پرند رباط کریم و امیر کبیر پایگاه موقت برپا می کنند. تهرانی ها همچنین قرار است در سطح دانشگاه ها چادرهای جوانان هلال احمر را برپا کنند و کلیپهایی از فعالیت های دانشجویان در هفته کاهش بلایای طبیعی پخش می شود.

عطوف از برگزاری مسابقات پیامکی-امدادی در دانشگاه رباط کریم واحد پرند- آزاد اسلامشهر، برگزاری مسابقات ورزشی(طناب کشی، دو و شطرنج) در دانشگاه پیام نور و رباط کریم واحد پرند، برگزاری کارگاه های آموزش مهارتهای زندگی در تمامی کانونهای دانشجویی در دانشگاه ها، برگزاری دوره های کوتاه مدت امدادی و شناخت فعالیت های بشردوستانه در دانشگاه ها و برگزاری دوره های آموزشی در کانون های طلاب و کانون اصلاح و تربیت از دیگر برنامه های ویژه این هفته در استان تهران است.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی سازمان جوانان هلال احمر درباره اهم فعالیتهای معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: در این هفته طرح سحر به صورت منطقه ای در استان های گیلان، گلستان و مازندران برگزار می شود.

وی افزود: در استان مازندران فراخوان عضویت در کانون های جوانان داده می شود، در مدارس، دانشگاه ها و مهدکودک ها مانور زلزله برگزار می شود و کاروان سلامت به روستاهای محروم اعزام می شود.

عطوف در ادامه گفت: برپایی چادرهای اطلاع رسانی و فراخوان عضویت در نماز جمعه همراه با تست قندخون و فشارخون، اجرای صبحگاه مشترک با حضور اعضای جوانان، مانور نجات از ارتفاع در دانشگاه های استان، برپایی نمایشگاه تجهیزات امدادی، برگزاری کلاسهای آموزش کوتاه مدت امدادی، برگزاری اردوی جنگل نوردی، برگزاری مسابقه فوتسال و برگزاری مسابقه نقاشی جهت کودکان با موضوع مرتبط با هفته کاهش بلایای طبیعی از برنامه های این هفته در استان مازندران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا