اجتماعی و فرهنگی

پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران پیوندی در زمان بستری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدمهدی میرشاه‌ولد صبح امروز در جمع خبرنگاران در کرمان اظهار کرد: بیش از هفت میلیون نفر تاکنون در سامانه بیمه سلامت همگانی کشور ثبت نام کرده‌اند که پنج میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از این تعداد دفترچه خود را دریافت کرده‌اند.

 

وی افزود: در استان کرمان ۱۷۳ هزار نفر تا روز گذشته ثبت نام و بیش از ۱۴۰ هزار نفر دفترچه‌های بیمه را دریافت کرده‌اند.

 

میرشاه ولد تصریح کرد: بیشترین ثبت نام را در استان تهران با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی داشتیم و افرادی بودند که هیچ گونه پوشش بیمه‌ای نداشته و از این تعداد ۹۳۰ هزار نفر تاکنون دفترچه بیمه خود را دریافت کرده‌اند.

 

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: ثبت نام در طرح بیمه سلامت همگانی کشور همچنان ادامه دارد تا زمانی که فرد بیمه نشده‌ای در کشور نداشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: مردم نباید حق بیمه‌ای برای ثبت نام در این طرح پرداخت کنند و این هزینه توسط دولت پرداخت می شود که سرانه بیمه برای هر نفر سالانه ۲۵۸ هزار تومان است.

 

میرشاه ولد تصریح کرد: از کل جمعیت ثبت نام کنندگان، حدود ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش سایر سازمان‌های بیمه‌گر بوده‌اند که مشمول دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی نمی‌شوند.

 

وی در ادامه بیان کرد: بخش عمده ای از بیمه شدگان کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی هستند و قدم اول در تجمیع بیمه‌ها رفع همپوشانی هاست.

 

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی کشور گفت: قدم دوم، یکسان شدن بسته بیمه پایه خدمات است که به طور جدی دنبال می‌شود و مقدمه بحث تجمیع بیمه‌ها خواهد بود.

 

وی افزود: مهم ترین چالش بیمه، همپوشانی سازمانهای بیمه گر است که باید در فرآیند تجمیع بیمه‌ها، تحت یک برنامه و پوشش یکسان خدمات بیمه‌ای قرار بگیرند.

 

میرشاه ولد گفت: طبق بررسی‌های کل کشور، به دنبال اجرای طرح بیمه سلامت، بسیاری از افرادی که به لحاظ مالی توان پیگیری مسائل درمانی نداشتند، با این طرح از خدمات درمانی بهره مند شده و بار مراجعه و میزان بستری در دور جدید بیشتر از نرم مراجعان قبلی است که نشان می دهد بخش عمده‌ای از جمعیت بیمه‌ای جدید، نیازمند این خدمات بوده‌اند.

 

وی تصریح کرد: بیمه سلامت همگانی علاوه بر درمان بستری، بسیاری از خدمات سرپایی را نیز پوشش می‌دهد و سازمان بیمه سلامت در حرکت اول بحث پوشش فراگیر را برای امسال در برنامه داشت و در گامهای بعدی کیفیت خدمات و دایره پوشش خدمات مورد نظر است و در سال آینده به ویژه در خرید راهبردی خدمات به دنبال ارتقاء کیفیت خدمات و کاهش پرداخت مردم برای خدمات سرپایی می باشد.

میرشاه ولد با اشاره به پوشش بیمه داروهای بیماران پیوندی از هفته گذشته، گفت: بیمارانی که پیوند ریه، کبد، مغز استخوان می‌گیرند، در زمان بستری باید داروهایی مصرف کنند که تحت پوشش نبوده و هزینه‌های زیادی بین ۱۶ تا ۲۲ میلیون تومان داشت. وی ادامه داد: از هفته گذشته هزینه داروهای حین بستری بیماران پیوندی تحت پوشش قرار داده شده که دغدغه این بیماران رفع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا